Nové vedení radnice – shrnutí a další informace

Jsem rád, že se články z poslední body, které se týkají našeho rychvaldského zastupitelstva, setkaly s takovým zájmem, a jsou z nich nejdiskutovanější články. Sem tam sice diskuze pod nimi sklouzává do oblastí, kterým by se gentleman měl vyhýbat, ale … takoví prostě jsme – stejně jako naši představitelé. A jelikož zatmění Slunce už máme za sebou – udělejme si malé shrnutí, co se vlastně stalo, a co za tím stojí …

Stav komentářů (20.3.2015 10:59):


 

Nezaujaté shrnutí situace

Po komunálních volbách došlo mezi ANO (3), ČSSD (4) a 1/2 KSČM (1) ke koaliční dohodě, ze kterého vzešlo vedení radnice. Detaily zde už nebudu rozepisovat – najdete je ve starším článku a možná není od věci se podívat i na záznam z jednání (5.11.2014).

Na samotném zasedání probíhalo vše „normálně“ – staré vedení pochopitelně dávalo najevo nelibost apod., ale to se asi dá očekávat – viz videozáznam. Všechno proběhlo naprosto v mezích zákona.

Do osudného březnového zasedání proběhlo jen jedno řádné (17.12.2014), kdy nebyl patrný žádný problém a vše probíhalo poklidně – opět viz videozáznam. Městský zpravodaj v tomto mezidobí nijak nevybočil ze svého obvyklého obsahu. Nové vedení se přiměřeně představilo, což je očekávatelné (a slušné) – podobně jako některé zprávy od opozice, které na změnu vedení reagovalo. Také (pokud je mi známo) na radnici a ve Službách nedošlo k žádným personálním změnám. Na rychvaldské frontě klid …

Na březnovém zasedání zastupitelstva (11.3.2014) bylo okamžitě po zahájení oznámeno, že ČSSD vypovídá koaliční smlouvu. Ostatní členové této koalice byli velmi překvapeni. Následně proběhla volba vedení nového. Důvod vypovězení koaliční smlouvy a celé této změny nebyl zatím oficiálně zveřejněn (ČSSD ho slíbila – viz videozáznam). Možná se něčeho dočkáme v novém čísle zpravodaje. Jediné vyjádření zatím poskytlo ANO.

Opět je třeba konstatovat, že odvolaní-zvolení zastupitelstva proběhlo přesně podle zákona. Nová koalice je tvořena STAN (4), ČSSD (4), TOP09 (2) a 1/2 KSČM (1).

Už jsem mnohokrát zmínil, že nemám rád řeči o „vůli lidu“, „občané si ve volbách přáli“ atd. jelikož komunální volby nemají přímý vliv na složení vedení města – má vliv pouze na složení zastupitelstva (což je něco úplně jiného), které se pak musí dohodnout koho vybere do čela. Diskuze o tom, jestli si nové/staré složení lidé více/méně přáli je pro mě bezpředmětná a zbytečná!

Zaujaté názory a informace z kuloárů

Píšu zaujaté, jelikož nemám informace úplně ze všech stran, skládám si do sebe jednotlivé střípky a mám osobní vztah/názor k jednotlivým osobám. Takže další text jsou jen moje dohady, spekulace, názory a informace, které jsem se dozvěděl v přítmí zakouřených hospod v posledních dnech 🙂

  1. Je velmi překvapivé, že k sobě našli cestu STAN a ČSSD – lépe řečeno Kapková a Absolon. Sám jsem je bral jako dva subjekty, které k sobě cestu nenajdou, jelikož v minulém volebním období (primárně v začátcích) byli značně proti sobě. Asi je na místě připomenout opakující se pokusy odvolat starostku, které probíhaly v roce 2010/2011 – pro připomenutí: Odvolání starostky Rychvaldu Šárky Kapkové a články se značkou petice. Vsadím se, že před volbami by všichni oslovení lidé řekli, že tito dva spolu do koalice nepůjdou.
    Je otázkou jak moc podobně to viděli občané a ve volbách se podle toho rozhodovali: Kapková (anti-absolon), Absolon (anti-kapková).
  2. Zástupci ANO a KSČM do posledních okamžiku před zastupitelstvem nevěděli o svém odvolání. Pokud je tato informace pravdivá, tak tu máme poměrně velkou trhlinu ve slušném chování na straně nového vedení. Přiznejme si, že o nic vlastně nejde a všechno mohlo proběhnout důstojněji, profesionálněji i s nějakým komentářem. Nejsme malé děti, které si berou kyblíček na pískovišti ale dospělí lidé, kteří mají na starost vedení města!
  3. Z několika vět exstarosty Starostky a dalších mých zdrojů je jasné, že ČSSD jde velmi o vedení Služeb města Rychvald, které by měl získat zastupitel za ČSSD. Taky by se mělo jednat o další personální a finanční záležitosti v této společnosti, která patří městu.
  4. Již prý došlo k některým personálním změnám na radnici a další bych očekával. Připomeňme si předvolební sliby ČSSD o personálních auditech a reorganizaci. Pochopitelně může jít pouze o naplňování předvolebních slibů 🙂
  5. I na základě toho, co bylo řečeno na posledním zastupitelstvu bych očekával změny a úpravy v komisích rady města (pochopitelně na to má rada města plné právo). Předpokládám opětovný vznik komise pro zpravodaj. Pokud by k tomu mělo dojít na základě tvrzení o „kolektivním řízení“ tohoto periodika, tak nezbývá než navrhnout, aby byl spíše ustaven výbor, který spadá pod celé zastupitelstvo a předkládá mu zprávy na zasedáních.
  6. Objevují se spekulace o tom, že měla být zrušena Městská police a nahrazena bezpečnostní agenturou bez výběrového řízení. Všichni víme, že ve zpravodaji byli dotazy na obyvatele, jak se staví k možnosti napojení svého domu na pult centrální ochrany. Co je mi známo a je uvedeno i v komentářích od exstarosty Starostky, tak šlo zatím pouze o seznamovaní s touto možností, která funguje v jiných městech. Těžko se tato zakázka může realizovat bez výběrového řízení a širší publicity. Každopádně změna situace s MP byla ve volebních programech několika uskupení – viz předvolební sliby a diskuze.
    Mám informace že i situace kolem MP značně podráždila ČSSD – možná ne tak tu rychvaldskou jako tu bohumínskou.
    Uvidíme, co se v této oblasti bude dít dál, ale mě osobně velmi zaujala možnost mít dům napojený na pult centrální ochrany za nějakých 300kč.
  7. I když nejsem zastánce komplikovaných konspirací a složitých souvislostí, objevují se zprávy o tom, jak má ČSSD (republiková) strach z blížících se krajských voleb a chce si své pozice udržet. Všem je jasné, že konkurentem ji je ANO. Takže možná i tohle mohlo přispět ke změně.

Pokud jsou všechny tyto informace pravdivé + další informace (které vím, ale zatím nepovím), tak mě nejvíc mrzí to, že se do našeho města dostalo sprosté politikaření a boj o koryta. ČSSD mě nikterak nepřekvapuje – to co mě ale velmi mrzí je ztráta morálního kreditu (v mých očích) Kapkové a taky Sitka. Často jsem s nimi nesouhlasil, ale stále jsem je měl za slušné lidi.

P.S.: Rád bych se na spousty věcí zeptat těch, o kterých píšu, ale bohužel na facebookových stránkách (STAN) nebo webových stránkách (TOP09) na komentáře nikdo nereaguje, či se přímo ani nezobrazují. Nebo nemají ani jedno (ČSSD). Tak možná se všichni vyjádří alespoň zde – protože to tu VŠICHNI čtou.

36 komentářů u „Nové vedení radnice – shrnutí a další informace

  1. Jan Vavříček 20.3.2015 at 15:12

    Viz komentář exstarosty Starostky, ve kterém je přepis prohlášení ČSSD, který se zatím oficiálně nikde neobjevil.

  2. Suwolo 20.3.2015 at 16:39

    Otázka času, kdy se otřese místní buňka ČSSD a bude pod taktovkou p. Kubase.

  3. zabka 20.3.2015 at 16:45

    Ona ta „moc“ defacto zustava v rukách exexvedeni-Kapkova,Machova,Sitko,jako radní většina.CSSD si zřejmě vybrala pro ně schudnejsi variantu na základě dosavadních trimesicnich) zkušeností,na což měla,vzhledem k počtu mandátu,právo…způsob provedení je věc druhá

    • Jan Vavříček 22.3.2015 at 13:12

      Souhlasím s větou „ČSSD si zřejmě vybrala pro ně schůdnější variantu na základě dosavadních zkušeností“. Ale asi se neshodneme na důvodu. Podle mě je to tím, že vedení Kapková-Machová-Sitko jim prostě ustoupí v jejich požadavcích, které by třeba pro jiné byli nepřijatelné z hlediska morálky.

      • zabka 22.3.2015 at 14:26

        No tak to ukáže čas,jaké budou ty „nemorální “ požadavky a zdá vůbec….

    • ing. 26.3.2015 at 10:41

      Máš pravdu, p.Kubas už má teď jisté místo šéfa v Služby města Rychvald,spol. s r.o., byl to jeden z důvodů „zemětřesení“ na radnici. Ale jako základní důvod byl sehnat místo pro p.Gulčíka, který přišel o práci v Rekultivaci. Proč by se jen tak občas scházel p.Kubas s šéfem ANO p.Oprchalským na benzínové pumpě Rychvald. Mimo jiné sešli se tam i před 11.3.2015……….

      • Jan Vavříček 27.3.2015 at 08:48

        A to je jako v pořádku?!! (legální to je, ale je to morální/slušné?)
        Takže mě tu vychází, že cena starostovského postu = místostarosta + šéf služeb.
        Toho místostarostu jsem ještě ochoten snášet v té rovnici – je to prostě člen zastupitelstva, ale ty Služby? Neměl by je vést odborník, když povede firmu?! Nebo zvolením v komunálních volbách člověk dostává certifikát na manažerské schopnosti?!

  4. Kamil 20.3.2015 at 19:46

    P. Vavřicku, to je komplot z vaši hlavy nebo někoho z ANa? ? ?

    • Jan Vavříček 22.3.2015 at 13:29

      Určitě o žádný komplot nejde – „to prostě nevymyslíš“ 🙂
      Snažil jsem se to sepsat tak, aby to působilo hodnověrně. Oddělit, co se skutečně stalo, od toho co jsou moje domněnky, nebo informace jen od jedné strany (ale přitom ji osobnostně věřím dost na to, abych se nestyděl to napsat svým jménem).

    • obcan0 27.3.2015 at 11:49

      A proč jste to na Baníku podpořil před 4 roky? Máte něco z pamětí!!!!!!

      • Jan Vavříček 27.3.2015 at 12:11

        Myslíte „zvolení Kapkové“ v minulém období?
        To ale šlo o normální povolební dohodu před ustavujícím zastupitelstvem. Před schůzkou na Baníku jsem měl schůzku s Absolonem (ČSSD), a taky jednu schůzku s Janíkovou (ODS) – oba se mě korektně snažili přesvědčit abych podporoval předchozí vedení (ČSSD+ODS), ale já jsem jim přímo říkal, že NE. Ze spousty důvodů jsem chtěl změnu vedení.

        Takže já mám v tomhle svědomí čisté. Nikoho jsem „nepodrazil“. Ano – některé věci bych dneska udělal jinak, ale v té době jsem byl trochu „vyjukaný“ a rozkoukával jsem se – ale v těch základních bodech bych to neměnil.
        Nevím co říkali Absolonovi Kapková a Muchová – ale to je jejich svědomí, ne moje.

        • obcan0 27.3.2015 at 12:24

          A co ta dohoda obsahovala ? Kapková starostka TOP 09 místostarosta a na KSČM také něco muselo zbýt – tak jste se dohodli na jednateli společnosti zastupitel Skýba za KSČM. Za Absolona to tak nebylo. V případě že máte něco z pamětí zkuste lékaře

          • Jan Vavříček 27.3.2015 at 13:53

            Na jednání, kterého jsem se účastnil, se o jednateli Služeb nejednalo. Na tohle si vůbec nepamatuji – vybavuji si, že jsem byl překvapený, když jsem zjistil (na zastupitelstvu) že se jim pak stal Skýba. Netuším, kdy tohle rozhodnutí padlo, ale já jsem se na něm nepodílel.
            Dohoda byla jen o starosta/místostarosta/rada – KSČM mělo jednoho radního.
            Máte pravdu, že někdy mám problémy s pamětí (neúmyslně), ale v této záležitosti jsem si celkem jistý. Taky nemyslím, že by mi nějaký lékař pomohl.
            Jestli vás zajímá ještě něco, tak se klidně ptejte – nelžu a nemám důvod s tím začínat. Nejde taky o souboj špionů, ale o městskou samosprávu, které musí být absolutně veřejná – bohužel to moc lidí nechápe.

            • RAP 27.3.2015 at 17:56

              Mnohokrát je zde omílán post vedoucího, jednatele,nebo jak je ta funkce oficiálně vlastně pojmenována ani nevím, a to Služby města Rychvald. Možná by bylo zajímavé pokud, máte nějaké informace o výši roční mzdy na tomto postu,
              aby jste to uvedl pane Vavříčku. A to ne,že té osobě zastávající tento post budeme závidět, ale vyjasní se proč se neustále strany o tento post perou. Pokud mi je známo tak poslední fungující Služby byly za pana Vydry,ten byl za podivných okolností odvolán a dále už na tomto postu byl jenom problém. Není mi známo jakým způsobem se obsazuje tento post,ale pokud jeho vedoucí nebo chcete li jednatel se snad musí zodpovídat městu jako majiteli této organizace, ale pokud po vedoucím zůstávají jenom dluhy a chod této organizace zjevně nefunguje mělo by vedení města zasáhnout,což se v případě pana Skyby zjevně nestalo. A už tady máme další jméno a to nějaký pan Kubas,neznám toho pána ale zase to směřuje k tomu že je to nějaký desátek pro ČSSD a to je špatně.Pokud dojde na spekulace ohledně pana Kubase, a vystřídá stávajícího vedoucího,asi by bylo dobré zveřejnit jeho pracovní životopis, ať je jasné jestli se zohledňuje profese nebo stranický profit. To ale ukáže až čas.

              • obcan0 27.3.2015 at 19:41

                Vážený rape tvoje otázka je tak hloupá a svědčí o tvém přehledu. Nebudu ti to vysvětlovat a počkám na pana Vavříčka který se nikdy nemýlí a je vždy morální ,lepší než pánbůch.

              • Jan Vavříček 27.3.2015 at 22:42

                Kdo bude vedoucím, kolik bude brát (měsíčně a na odměnách) určuje majitel (město) skrze radu města … takže je to úplně nepředvídatelné.
                Jednou jsem se na zastupitelstva pana Skýby ptal na plat … moc se mu do toho nechtělo, ale prohodil něco o 30.000 (asi, už je to hodně dávno) – takže takový normální plat za takovou pozici. Ale vůbec netuším nic o odměnách apod.
                Pana Kubase taky vůbec neznám … ale nedělám si vůbec iluze, že by profese či pracovní životopis byl nějakou podmínkou na to místo – tohle je čistě politická dohoda.
                A proto města nemají podnikat 🙂 Opakuju to pořád dokola.

  5. Kamil 20.3.2015 at 19:52

    Myslím, že exstarosta Starostka by neměl asi tolik návštěvovat hostinska zařízení, jinak by si musel pamatovat, že tu zakázku pro bezpečnostní agenturu PRO BANK Security chtěl rozdělit na dvě částky , aby se vyhnul vyberovce, však se tim chlubil kudy chodil .

  6. Suwolo 20.3.2015 at 20:00

    Pokud vím tak byla pouze anketa. Výběrové řízení dle zákona je na všechny zakázky.
    Pod pseudonymem Kamil je asi dost abderitní člověk. Že by se někdo chlubi? Spíš vy už by jste nemělo navštěvovat hostinské zařízení asi máte přebráno.

  7. Jan Skřížala 20.3.2015 at 21:32

    Zdravím všechny diskutující, původně jsem se vůbec nechtěl do těchto diskusí zapojovat a jen se jimi bavit. Ovšem vzhledem k docela závažným obviněním mi to nedalo a poprosil bych o pár vysvětlení. Prvotně by mě zajímalo, kdy a kde proběhlo setkání s občany ohledně problematiky s MP Bohumín a nastínění řešení situace soukromou ochrankou? Škoda, že tato schůzka s občany nebyla prezentována předem, protože bych se jí velice rád zúčastnil. Kteří občané tedy byli přítomni a problematiku probírali? Dále by mě VELICE zajímala akce „smáznutí“ přestupku za nedovolené parkování a přiložení technického prostředku (botičky) na auto ochranky. Velice to totiž zavání zneužitím pravomocí úřední osoby. Proto bych se chtěl zeptat pana Kamila, zda bude v dané věci podnikat nějaké další kroky, jestliže má svá tvrzení podložená fakty. Můj poslední dotaz směřuje k panu Starostkovi: jak byste si legislativně představoval působení ochranky na území města Rychvald? Jistě jste si zjišťoval jejich pravomoci. Ty jsou totiž shodné s pravomocemi jakéhokoliv občana. Rychvald není Penny market nebo nějaká uzavřená rezervace, ve které by borci z ochranky kontrolovali vstupenky. Velmi by mě zajímalo, čeho by bylo najmutím ochranky dosaženo. Jak by řešili parkování? Jak by řešili narušování veřejného pořádku? Jak by měřili rychlost? Jak by vlastně dělali cokoliv, co je zakotveno v Zákoně o obecní policii a v Zákoně o přestupcích? Tedy vše, co je v pravomoci strážníků. Už jen proto jsem rád, že ve vedení města došlo k obměně a nyní tam jsou kompetentní lidé, kteří ani nepomyslí na takový paskvil, jako je zrušení MP na úkor ochranky. A kde vlastně vyšuměla Vaše idea, mít v Rychvaldě vlastní MP, když to dle Vás bylo tak finančně výhodné, jak jste prezentoval na předvolebním Hydeparku?

    • ykslachr 20.3.2015 at 23:04

      Zdravím Honzo,
      Dovolím si odpovědět, na některé tvoje otázky. Zřejmě máš záměrně zkreslené informace.
      1. Nikdy nevyšuměla naše idea o vlastní MP. Naopak. Poslední verze , na které se shodla bývalá koalice, byla MP + ochranka. Proč s ochrankou? Protože PCO se zdá být nejlepší prevence proti vykrádání domů a přilehlých budov či firem. Asi sám dobře víš, že ani 10 strážníků nepokryje celý Rychvald!! PCO ano! Ve hře byl i kamerový systém a další.Včetně vlastní služebny PČR, jako má stejně velký Petřvald. Vše však bylo v jednání ,a do doby , než by se našlo nejlepší řešení pro Rychvald ,se bude pokračovat s MP Bohumín. Takže informace o tom, že snad ochranka místo MP v Rychvaldu byla nějaká priorita, je“ kachna.“
      2. Pokud někdo parkuje na místě vyhrazeném pro někoho , s jeho souhlasem, tak se nejedná o přestupek. A i kdyby, tak jako příslušník MP víš , že se přestupek dá řešit i domluvou (bez pokuty).

      • Jiří Skácel 21.3.2015 at 07:58

        Já k tomu ještě dodám. Bezpečnostní firma přišla pouze představit možnosti, které má, co může dělat a za jaké ceny.

        • Popelnice 25.3.2015 at 07:41

          To s tou bezpečnostní firmou nevypadá na zas až tak špatný nápad. By mě zajímalo, kolik by za těch dva a půl miliónu ročně (6000 denně), které naše město sype do bohumínské MP, mohlo nepřetržitě fungovat hlídek, které by byly schopny zadržet případného pachatele trestného činu a předat ho PČR (a toto musí se zadrženým pachatelem dělat i strážníci). Další věc je, že na rozdíl od bohumínských strážníků by takové hlídky byly vidět, takže další plus vidím v prevenci tr.činů. Buzerace strážníků za špatné parkování nebo za překročení mnohdy nesmyslně nízké dovolené rychlosti přece zase tolik lidí nezajímá. Ale více ho zajímá, aby nebyl oloupen, okraden, a hlavně aby nebyl vykraden, ne?

    • Jan Vavříček 22.3.2015 at 13:35

      Proč kladeš otázky na setkání s občany? Je přece úplně jasné, že všechno bylo zatím jen ve fázi „zjišťování informací a souvislostí“.
      Určitě pokládáš velmi dobré otázky (díky tvé odbornosti), ale na ty prostě zatím vůbec nedošlo. A patrně ani nedojde, protože dle mého se s MP nic moc nezmění a na příštím zasedání zastupitelstva tu máme Víchu, který přijde všechny pochválit, jak hezky spolupracujeme.

    • Jan Vavříček 22.3.2015 at 14:12

      Taky se tam někdy zajdu podívat, ale nemám v ně důvěru jelikož tam nemají komentáře – nezobrazují se jim.
      Asi se bojí názorové konfrontace!

      • Jiří Skácel 24.3.2015 at 20:19

        Zobrazují ale až po kontrole co je přijatelné a co ne …. Stejná cenzorka jak byla a asi zase bude v RZ

        • Popelnice 25.3.2015 at 07:23

          To je v pořádku. Jistá míra cenzury je prospěšná. I tady by se hodila. Obzvláště pokud si někdo plete svobodu vyjádření svého názoru s obyčejným nepřijatelným hulvátstvím a sprostotou.

          • Jiří Skácel 25.3.2015 at 08:22

            Cenzura není nikdy v pořádku. Odfiltrování sprostých slov, rasistických urážek a podobně ano ale to se dnes dělá automaticky. Ale cenzurovat názory na správné a špatné nás vede zpět do doby Gottwalda

            • Popelnice 25.3.2015 at 09:08

              Že se něco filtruje? Pěkná píčovina.

            • Popelnice 25.3.2015 at 09:13

              Vy pane musíte být pěkný idiot, jestli si myslíte, že se něco samo odfiltruje a vytřídí. Stejně jako ta vaše směšná koblihářská sebranka včele s ufňukaným Starostkou.

              I tak může vypadat komentář. Nemyslím, že by byl v pořádku a nezasluhoval si trošičku „poupravit“ a „promáznout“. Pokud ale s takovým hulvátským stylem souhlasíte, ač nerad, přizpůsobím se vám.

              • Jiří Skácel 25.3.2015 at 14:02

                Nepleťme si pojmy cenzura http://cs.wikipedia.org/wiki/Cenzura je něco jiného ně odstranění sprostých slov a vulgarismů. Vyjadřování každého jedince odpovídá jeho vyspělosti převážně psychické (u vás už mám jasno a vím, že máte správně zvolenou přezdívku) Odstranění vulgarismů je boj všech, kteří provozují nějakou diskuzi. Někteří to řeší jednoduše. Do podmínek při registraci (ty které nikdo nečte) vloží větu ve smyslu „používání vulgarismů, rasistických zpráv …. a podobně může bát stíháno a odpovědnost nese autor“ někteří používají automatické filtry, http://www.jaknaweb.com/ukazuj.php?f=1&i=181458&t=181439&v=f ale ty nikdy nejsou 100%

                • Popelnice 25.3.2015 at 17:06

                  Pokud jde o prostou definici, pak máte pravdu. Pokud ale nerozumíte a nechápete o čem píši, pokud píši o cenzuře hulvátů a sprosťáků, pak se nechte vyšetřit. Stejně tak si nemyslím, že není pravdou, že „Odfiltrování sprostých slov, rasistických urážek a podobně ano ale to se dnes dělá automaticky“.

  8. Kamil 20.3.2015 at 21:55

    Osobnĕ jsem u toho nebyl, ale mluvil o tom celý úřad a myslím si, že si to ted nové vedení města muže prověřit na MP Bohumín, pokud byla botička nasazena, tak existuje záznam .

    • Popelnice 25.3.2015 at 17:10

      Ups. Chybička se vloudila. To mě tak připomnělo, že jsem se chtěl zeptat pana Vavříčka proč ta změna vzhledu stránek.

      • Občanská společnost 25.3.2015 at 18:07

        Hlavní důvod je v tom, že stránky měly problém se zobrazením na mobilních zařízeních (a tohle teď bude Google „penalizovat“ ve vyhledávání). Šablona, kterou jsem používal, byla už celkem stará (2010) a nebyla na to připravená. Už dlouho jsem hledal řešení, jak ji vylepšit nebo najít jinou, která by ale byla podobně strukturovaná – jsem v tomhle celkem konzervativní 🙂
        A teprve teď jsem našel takovou, která se dala použít – tak jsem to přehodil.

  9. BL 20.3.2015 at 22:04

    „Mám radost, že jsme dali dohromady koalici stran a osobností, které reálně volby vyhrály a občané si tedy přejí, aby naše město řídily. Tak jsem to navrhovala hned po volbách. Přes nové uspořádání na radnici věřím, že při práci pro obyvatele Rychvaldu budeme konstruktivně spolupracovat se všemi zastupiteli,“ řekla staronová starostka Šárka Kapková.

    zdroj:http://rychvaldsky.rej.cz/clanky/zpravy/438-zemetreseni-na-radnici-starostkou-opet-sarka-kapkova
    nebo http://www.kscmorlova.cz/zemetreseni-v-rychvalde.html

Napsat komentář: ing. Zrušit odpověď na komentář

Jméno *
E-mail *
Webová stránka