Cenová nabídka bezpečnostní agentury

V komentářích u předchozích článků (Nové vedení radnice – shrnutí a další informace [20.3.], Každé zasedání zastupitelstva může být volební – starostou už je zase starostka [11.3.]) o událostech březnového zastupitelstva se mnohokrát zmiňovala možnost, že by byla městská policie nahrazena bezpečnostní agenturou. Také bylo mnohokrát zopakováno, že zatím šlo jen o zjišťování cen a možností (některé obce tuto možnost využívají).

Před několika dny mi z ničeho nic ve schránce skončil dopis od někoho (mail nebyl podepsaný a odchozí adresa neobsahuje jméno), který obsahoval v příloze cenovou nabídku agentury Pro Bank Security, která byla městu předložena.

Sami posuďte jestli je zajímavá nebo ne. V rozpočtu města se na městskou policii ročně vyčleňuje cca 2.5  mil Kč (viz rozpočty v materiálech pro zastupitele).

23 komentářů u „Cenová nabídka bezpečnostní agentury

  1. volič 25.3.2015 at 20:33

    No to je mi konspirace …. že by major Zeman???

    • Jan Vavříček 25.3.2015 at 21:18

      Tak zatím to byl jen nepodepsaný email s přílohou.
      Ale už čekám, kdy budu mít za stěračem lístek s místem a časem setkání … asi je čas si sehnat baloňák 🙂

      • volič 25.3.2015 at 21:21

        Dvě až tři auta, milenku, pseudomilenku, mrtvou schránku 1, mrtvou schánku 2, něco tvrdého ocelového v kapse, třeba tohoho baloňáku, kdepak jen baloňák samotný ….

  2. volič 25.3.2015 at 21:35

    Tak nad tím uvažuju a to by Honza Zeman sám nedokázal, musel mu pomáhat Jirka Hradec a major Žitný a záda všem kryje plukovník Kalina. Světe, bav se ….

    • volič 25.3.2015 at 21:47

      Když jsem vzpomněl toho majora Zemana, pane Vavříčku, ten lístek nebude za stěračem, ten bude ve studni ….

  3. obec 27.3.2015 at 08:04

    no nedokážu teď podle papíru posoudit co je lepší, ale současné konání MP je pro mě velmi nečitelné, nevím jaké mají pracovní dobu, jaké jsou denní úkoly ( kromě měření rychlosti na Michálkovické) ale aby mi pravidelně v sobotu nebo v neděli v dopoledních hodinách projeli pod okny „spanilou“ pomalou jízdu a pak vyčerpáním si musel dát na benzině kávičku a pak se jeli skrýt na služebnu, sídlišťoví určitě dodají kontrola parkování….tak nevím. Určitě dělají víc, a asi tomu nerozumím, ale s kým jsem mluvil, tak názory na činnost MP jsou podobné.

    • Jan Vavříček 27.3.2015 at 08:40

      Celkem přesně jste to popsal – vidím to stejně. Taky slyším jen kritiku – ale to je celkem běžné, protože o pozitivních věcech tolik prostě nemluvíme. Taky si o těch chlapech nemyslím, že by to byli flákači a na nějaké to kafe nárok mají. Člověk prostě nezná všechny souvislosti. Faktem ale je, že problém existuje a měření rychlosti je jedna z posledních věcí, která je třeba dělat – je ale vidět a mluví se o ní. Až budeme mít baráky a auta v bezpečí, tak pak si můžeme měřit rychlost – to je můj názor.

      Asi by to chtělo vidět (existuje?) smlouvu o městské policii co má Rychvald s Bohumínem – jaké věci jsou popsány v ní.
      Tady v té smlouvě s agenturou je celkem jasně popsané „co a jak“, „jak často“, „za kolik“ + je tam ten benefit pro občany s ochranou domů.
      Čistě za mě, mi to přijde jako celkem zajímavá nabídka, která opravdu stojí za zvážení a promyšlení. Určitě si to nezasloužilo apriorní shození ze stolu!

      • obec 27.3.2015 at 17:48

        souhlas. No a taky ještě. Jednou za rok se v materiálech pro zastupitelstvo objeví jakési „sumary“ ale to nemá pro mě vypovídací hodnotu. Mě nezajímá co udělala MP Bohumín v jiných obcích, ale co udělala konkrétně v Rychvaldě. Pořád mám pocit ( a opět opakuji nejen já ) a nemůžu se toho zbavit, že to je služba pro službu.
        No celkově mi starost o bezpečnost v Rychvaldě připadá prapodivná.
        Státní policie zřejmě oddělení Bohumín je vidět jenom „zaparkovaná“ u palírny nebo nad hudebkou, kde kontrolujou pásy a zastavujou občas nějaké osobní auto, ale že by jim vadily nákladní auta, které to tu „valí“ po cestě no hodně rychle, tak to ne.
        No ať to zkrátím, jako občan Rychvaldu si nepřipadám být hodně chráněný… ale opět, je to jen názor nezasvěceného pozorovatele bez možnosti se podívat do smluv, povinností denního rozvrhu obou zmiňovaných složek.
        Takže pokud tu bude jiná složka u které budu mít pocit větší ochrany, vadit mi to nebude. Navíc pokud to nebude dražší než současná služba, proč ne. Je to jenom otázka diskuze a argumentace, bez zbytečných emocí a urážek. No čekám na to.

        • obcan0 27.3.2015 at 19:32

          A co ti bráni se do smlouvy podívat, kolikrát si o to požádal například podle zákona o informacích?

      • Popelnice 28.3.2015 at 12:23

        I když je ta cena bez daně, tak v podstatě za srovnatelnou cenu můžeme mít hlídku 24hodin 7dnů v týdnu. Hlídku která se bude pohybovat v terénu a svou přítomností bude odrazovat nebo přinejmenším znervózňovat potencionální pachatele tr.činů. O vítaném bonusu možnosti připojení na PCO pro občany města netřeba mluvit. Nechápu ale, k čemu by byla dobrá hlídka se psem. I když na sídlišti se začínají objevovat venku posedávající skupinky nově přistěhovavších se „spoluobčanů“ z etnika, které má před psy respekt. Tak snad proto se se psem v hlídce počítalo. Hlavně aby strážní měli u sebe dost sáčků na psí výkaly.

        • Popelnice 28.3.2015 at 12:27

          „Your comment is awaiting moderation.“ Děkuji, že upřednostnějete věcnou a slušnou diskusi. Přesně tak bych si představoval „moderování“ a „cenzuru“ sprosťáků a hulvátů.

        • obcan0 28.3.2015 at 13:36

          Já jsem pro domobranu, sice nemůže to co MP, ale určitě více než dva důchodci ze psem (jsem zvědavý na rasu) protože hlas lidu – hlas boží

          • Popelnice 28.3.2015 at 14:41

            Ano. Můžeme mít dobrovolné hasiče, mohli bychom mít i dobrovolnou městskou stráž. Obzvláště pokud je naše město tak chudé, že si nemůže dovolit profesionální ochranu, ani donutit/podpořit/motivovat Policii, která by jako jediná měla mít bezpečnost občanů a jejich majetku na starosti, k větší aktivitě.

          • franta 31.3.2015 at 14:01

            No MP toho moc nezmůže. Každý občan má právo zadržet druhého občana pokud má podezření, že páchá trestný čin na nezbytně nutnou dobu (rozuměj do příjezdu PČR) ale přiznejme si, která babka či chlápek na to má koule když se mu po zahradě procházejí dva tři …. no agentůrní strážní snad na to ty koule mají a k tomu psa teleskop a další vychytávky a hlavně oporu v dobrém právníkovi, který je z toho vyseká v případě, že se to nějak vyhrotí …. MP dělá to stejné, zadrží a čeká na PČR navíc k tomu může MP dávat pokuty za parkování popřípadě pejskařům za hovínka …. ale myslím si, že toto nás v Rychvaldě až tak netrápí.

      • Popelnice 28.3.2015 at 12:35

        Nemyslím si, že by měli nějaký nárok na kafe. Určitě ne v pracovní době, kdy je jejich pracovní náplní(za jistě slušnou odměnu) dohlížet na pořádek a bezpečnost v našem městě. Kafíčko ať si pijí ve své přestávce nebo po práci.

        • Popelnice 28.3.2015 at 12:37

          Stejně tak pravidelný nákup svačinek na noční okolo půl sedmé v Penny Marketu.

  4. Patriot 29.3.2015 at 11:21

    Dobrý den všem. Jak si tady pročítám diskuzi o bezpečnosti v Rychvaldě, tak mi to připadá, že asi já osobně bydlím někde jinde. Cizinec, který si to přečte, musí nabýt dojmu, že Rychvald je něco jako Bronx. Divím se, že v tak nebezpečném městě ještě bydlíte? Rád bych viděl vaše představy o fungování policie. Asi by měli být v každé ulici, u každého domu, vůbec by neměli měřit rychlost, parkovat by se mohlo kde, kdo chce, a hlavně by podle POPELNICE, policajti neměli vůbec pít ani jíst. Nevím, kde Popelnice pracuje, ale její zaměstnavatel musí mít z jejího pracovního nasazení velkou radost. Pokud ale pracuje podle představ, jak by měla pracovat policie. Možná by nebylo špatné mít v našem Zpravodaji kolonku, kde by byl uveden s měsíčním zpožděním malý přehled o bezpečnosti ve městě. Kolik bylo vykradeno RD, bytů, ukradeno vozidel, přepadeno občanů a podobné informace. Alespoň by si mohl každý občan udělat svůj úsudek, zda je ten Rychvald opravdu tak nebezpečné místo, nebo ne. Nechci se tímto zastávat policistů, jsou to jenom lidi, a každý přistupuje k plnění svých povinností jinak. Tak jako je dobrý a špatný zedník, malíř nebo zubař, tak je to i s policajtama. Akorád jsou více vidět. A pak jde kritika né na jedince, ale na všechny.
    Mluví se tady hlídání domů za 300,- Kč. Rychvald má něco kolem 2000 čísel popisných. Kolik se jich za 300,- Kč asi připojí? Možná celkem dost? Kdo ale vyjede na případný poplach? Komu dojde zpráva o narušení objektu? Jaká bude rychlost reakce na tento poplach? A s jakým výsledkem? Myslíte, že to zvládnou ti dva pochůzkáři se psem? A když se jim podaří přece jen dojed k narušenému objektu, jak budou zasahovat proti zlodějům? Neozbrojení??? Tak to musí být opravdu borci, že do toho půjdou? Osobně si myslím, že tento druh ochrany, je vhodný tak na ochranu podnikatelských objektů, ale ne na řešení bezpečnostní situace v městě. Možná by zde mohl někdo z kritiků současné bezpečnostní situace nastínit, jeho vizi, jak by to tedy mělo fungovat, jak by on, úkoloval policii? Třeba bude tímto motivovat někoho, kdo to má na starosti? Kdo z kritiků udělal něco proto, aby se to změnilo? Kdo si oficiálně stěžoval na práci policie a kde? Jaký to mělo výsledek? Nic? Tak pak brečí na špatném hrobě. Tak, a teď do mně ….

    • Popelnice 29.3.2015 at 11:50

      Nevím, jestli jste mě pochopil, ale pokud je mi známo, neexistuje žádný nárok zaměstnance na pití kafíčka nebo vyřizování osobních záležitostí (do kterých dle mého soudu patří i nákup svačinek) během pracovní doby. Takové věci nechť si vyřizují mimo svou pracovní dobu. Stejně jako ostatní. Taky si nejsem jist, jestli vám něco říká přestávka na jídlo a oddech.

    • Popelnice 29.3.2015 at 12:13

      Podle vás musí být naše město rájem bez kriminality. Ta ukradená auta na sídlišti a vykradené domy v okrajových částech města zřejmě nic neznamenají. Blízkost třeba takových Michálkovic, Petřvaldu a nebo Orlové-Poruby bezpečnosti v našem městě určitě neprospívá. Proto hlídka/hlídky v terénu pro mě znamenají víc, než strážníci zalezlí v autě nebo vybírající pokuty. Hlavně ale aby nemuseli po svých, že ano? Než takové strážníky, to už vyjde na stejno nemít nic.

      • Patriot 29.3.2015 at 13:57

        Opravdu si myslíte, že dva hlídači se psem obslouží celé město? To, že budou v terénu, je pěkné, ale celkem bezvýznamné. Nic se tím nevyřeší. Raději bych tady viděl více policistů PČR i MP. Ale to bychom na to museli pořád tlačit na patřičných místech. Nové vedení MÚ by se tímto mělo zabývat a požadovat změnu. Nenechat se odbýt jenom sliby. Pamatuji, že v 90 létech měli PČR služebnu v hasičárně a byli zde vyčleněni určití policisté pouze pro Rychvald. Měli bychom se ptát, proč se od toho upustilo. Proč na to nikdo z radnice minulých let nereagoval a nepožadoval návrat vyčleněných policistů zpět do Rychvaldu. Myslím, že tady vede cesta. Je vůbec někdo na zdejším úřadě nějakým způsobem zotpovědný za bezpečnostní otázku ve městě? Ráj v bezpečnosti zde asi není, ale s porovnáni s ostatními městy jsme na tom celkem dobře. 100 % bezpečnost neexistuje a vždycky se něco někde semele. Bohužel to je dáno regionem rázovitým. Na tom občerstvení policistů se asi s Popelnicí neshodnem.

        • volič 29.3.2015 at 15:28

          Souhlasím s Patriotem a J. Skřížalou. Nechme kriminalitu stranou a zkusme se podívat třeba na avízované kontroly vytápění RD a jiné podobné aktivity typu prevence. Všechny zákony ČR budou postaveny pro využití MP nebo PČR, žádná soukromá hlídací agentura nikdy nedostane pravomoc veřejného činitele jako MP nebo PČR. Proto je úvaha o agentuře na hlídaní Rychvaldu poněkud kulhající. V době mobilních telefonů je jakákoliv pěší hlídka se psem či bez nicnezamenající. Jediné, kde by to možná pomohlo, by bylo centrum s nepřízpůsobivými a bezdomovci, ale pak by to zase byl drahý špás ….

          • Popelnice 29.3.2015 at 19:51

            Stejnou logikou by se dalo tvrdit, že v době mobilních telefonů je jakákoliv hlídka nicnezamenající. V tom případě by město mohlo toho půltřetího miliónu rovnou ušetřit. Samozřejmě těžko hlídat tak rozlehlé město, jako je to naše, jak nás poučil pan Absolon tvořené rozptýlenou neboli slezskou zástavbou, ale bylo by špatné rezignovat na snahu o zlepšení ochrany našich občanů a hlavně jejich majetku. Mimochodem strážník není policista.

Napsat komentář: franta Zrušit odpověď na komentář

Jméno *
E-mail *
Webová stránka