Zpravodaj – mimořádné číslo – kritika

Asi před týdnem bylo vydáno speciální číslo městského zpravodaje, které mělo přinést jakýsi katalog místních podniků, podnikatelů a živnostníků (sám jsem tuhle věc zmiňoval skoro před třemi lety v medailonku, který byl o mě otištěn ve zpravodaji). Bohužel se to asi nějak nepovedlo …

Emailem mi přišel dopis, který byl patrně poslán na radnici. Dopis mi přeposlal zastupitel Absolon – bohužel nevím, kdo je originální odesilatel a autor dopisu (také nemám v dopise zmíněnou přílohu).

Dopis (kritika speciálního čísla RZ)

Nebudu zastírat, že s celým dopisem musím souhlasit, ale je třeba i poděkovat vedení, že se pokusilo vytvořit takový katalog, ale měl vyjít ven v tomto stavu?

Celý účel speciálního čísla zpravodaje celkem dost kazí jakýsi rozhovor s místostarostou Sitkem na titulní straně, který je v této předvolební době … obsahově nevhodný. Díky své obecnosti spíš připomíná sebe-prezentaci před volbami.

Samotný obsah pak spíše připomíná reklamní dvojstránku z akčního letáku supermarketu. Pro katalog by se hodila úplně jiná forma – např. jednotná velikost položek, jednotné povinné informace (např. adresa, kontakt), atd. To, že nebyli místní podnikatele osloveni jinak než jen samotným zpravodajem, je velká chyba – ledaže by třeba půl roku byla výzva na první straně … což nebyla.

Škoda, že se tenhle dobrý nápad na katalog místních podniků a podnikatelů, takhle nepovedl.

61 komentářů u „Zpravodaj – mimořádné číslo – kritika

  1. Jan Kutáč 1.9.2014 at 13:22

    Dobrý den.
    Dopis jsem v emailu také obdržel a bohužel musím konstatovat, že mi hovoří přesně z duše.
    1. Rozhovor pana místostarosty absolutně nevhodný
    2. Název strany, za kterou bude pan místostarosta na podzim kandidovat, umístěny za jeho jménem se 4 roky v tomto Zpravodaji neobjevil a najednou tam je
    3. Absolutně nevhodné řazení a velikost inzerátů (jakoby někdo byl úřadem více preferovaný)
    4. Velmi okatě započatá politická kampaň, protože 4 roky podnikatele nikdo neřešil a najednou 2 měsíce před volbami a ještě s fotkou na úvodní stránce……..

    • milan starostka 3.9.2014 at 11:30

      Mluvíte mi přesně z duše!

      Milan Starostka

  2. Daniela Pilařová 2.9.2014 at 08:12

    Vážení pánové,
    každý z vás měl možnost podat návrhy na podobné nápady při naší radnici. To se to kritizuje, když se někomu něco povede. Chápu, je před volbami.
    Každopádně vzhledem k tomu, že oba kandidujete za ODS, a tedy za pravicovou stranu, bych očekávala, že nebudete naopak Vy očekávat, že se budou podnikatelé (! od slova podnikat!) vést za ručičku – „byli byste tak hodní a přispěli ZDARMA do mimořádného čísla RZ“? Výzva vyšla dvakrát. Kdyby vycházela, jak píše páně Vavříček, na titulní straně RZ půl roku, budete to právě zrovna Vy, kdo bude znovu křičet, proč se plýtvá tak drahým místem na takovou záležitost.
    Čili – už jsem si jako občanka zvykla, že u pana Vavříčka je vše, co se dělá – a co souběžně nedělá on – špatně. Čili tato reakce pro mě byla příjemným rozptýlením a očekávaným vtípkem.
    A na závěr mám prosbu:
    Buďte tak hodný, pane Vavříčku, a ještě před volbami nám všem voličům sepište a opublikujte, co přesně jste za ty 4 roky, kdy sedíte v zastupitelstvu, konkrétně navrhl a prosadil Vy. Ono se totiž výborně kritizuje, aby se často zakryl fakt, že nic jiného daný dělat prostě neumí.
    Přeji Vám krásné dny.
    Mgr. Daniela Pilařová
    PS A vzhledem k tomu, že můj komentář neobsahuje vulgarismy, jen nesouhlas, se těším na vyjádření demokracie v praxi a očekávám, že tento komentář se zde viditelně objeví.

    • Jan Vavříček 2.9.2014 at 09:53

      Moc děkuji za komentář. Zkusím postupně reagovat na to, co jste napsala

      • Úplně jsem to číslo nekritizoval. Jeho hlavní myšlenka se mi líbí a mluvil jsem o ni už před třemi lety, jen se mi nelíbí výsledné zpracování, protože si myslím že se to udělat lépe. To ale nejde udělat jen nějakými návrhy, které se pošlou na radnici (navíc jsem nevěděl, že se něco takového tvoří). Musíte u toho sedět a průběžně to tvořit.
      • Asi nechápete politické pravicové „vidění světa“ jaké já. Určitě není třeba podnikatele vodit za ručičku, možná spíše naopak – kdyby do nich nikdo „nevrtal“, tak by byli spokojenější“. Jenže tento katalog nebyl pro podnikatele, ale pro občany. Takže Město bylo v roli „podnikatele“ a snažilo se vyrobit výrobek pro své zákazníky (kteří mu ho už v daních zaplatili) … a podle mě nebyl ten výrobek tak kvalitní, abych ho s čistým svědomí „pustil do světa“. Asi bych nekřičel, že sebe-inzerce na tuto věc je příliš drahá … zase ale záleží na konkrétním provedení.
      • Asi máte pravdu, že více mluvím o tom, co se mi nelíbí – říkají mi to i doma. Každý máme nějakou tu chybu. Nicméně nemůžu mlčet, když se mi něco nelíbí, když se věci nedělají tak, jak si myslím, že by se měli dělat. Nikdy jsem ale neměl problém přiznat svojí chybu nebo se i omluvit, pokud jsem se mýlil. Mě totiž víc děsí mlčící dav … však přijďte na zastupitelstvo a uvidíte 🙂
      • Ten nápad na zhodnocení mých posledních čtyř let v komunální politice není vůbec špatný – určitě to sepíšu a zkusím vám dát vědět .

      Komentáře se tu objevují automaticky-hned. Nijak do nich nezasahuji – žijí si svým životem (mám zde pouze nainstalován plugin proti spamu, ale tam se nikdy žádný normální komentář nedostal). A můžete klidně psát i ty vulgarismy pokud vás při komunikaci se mnou napadají – píšete to pod svým jménem – a pokud je to anonymní, tak mě to vůbec nesere 🙂

    • ykslachr 2.9.2014 at 12:54

      No od Vás paní Pilařová to sedí!!
      Protože v RZ i když to bylo slušně bez vulgarismu napsáno se toho jako projev demokracie docela dost neotisklo!

      • Jan Vavříček 2.9.2014 at 13:05

        Musím se paní redaktory zastat – když jsem ještě byl v komisi pro zpravodaj, tak ona vůbec nezasahovala do toho, co má ve zpravodaji být. Když to zjednoduším, tak do článků zasahuje jen když řeší pravopisné hrubky, případně upravit délku článku.
        Na nepublikované články je třeba se ptát předsedy komise pana Tvardka a případně celé této komise!

        • ykslachr 2.9.2014 at 13:24

          paní Pilařová je členkou této komise!

        • Vinetou 2.9.2014 at 14:17

          Na zastupitelstvu někdy ke konci loňského roku se pan Tvardek dušoval, že žádná cenzura neexistuje…..Já osobně se tomu jen směji a tvrdím, že RZ je jen plátek ke zviditelnění úzkého vedení města a jejich spřízněných (p.Pilařová, o.s. SOUL apod.) stačí si přečíst poslední 2-3 čísla. Ti co opravdu něco dělají tam raději nic nedávají protože jim to vždy nějak zkrátí a …pokazí – ochotníci, školky, hasiči, sportovní kluby – se všemi jsem mluvil a toto mi potvrdili. A jak říká p. DP – howgh.

        • milan starostka 3.9.2014 at 11:38

          Nemáte pravdu pane! S p. Pilařovou jsem jednal o otisknutí článku o účasti Vetrán klubu na Rybich slavnostech 2012. Kritizovak jsem, že o účasti našeho sdružení město ve sém článku, kde chválili kde koho, nenapsalo ani čárku, přestože mělo úspěch. Článek otiskla, až jsem stáhl kritiku a dal článku pouze informační charakter.

  3. Daniela Pilařová 2.9.2014 at 08:15

    A ještě PS:
    Každému z podnikatelů vyšlo v novinách přesně to, co poslal. Kdo poslal jediný řádek, má jediný řádek. Kdo inzerát, má inzerát.
    Howgh.
    DP

    • Jan Vavříček 2.9.2014 at 09:55

      A to je ten problém – podle mě to mělo mít nějakou formu, která by se těm podnikatelům určila. Ale chápu, že varianta „co poslal to má“ je snazší a jednodušší.

      • Popelnice 4.9.2014 at 13:09

        Ještě že někoho nenapadlo poslat celou dvoustranu, že? Taky by asi měl vytištěno „v novinách přesně to, co poslal“.

    • ykslachr 2.9.2014 at 11:44

      Dobrý den,
      vůbec nechápu , jak můžete toto číslo RZ označit za povedené.
      Kdyby bylo povedené, tak se pod dopis s kritikou za toto číslo
      nepodepíše více než třicet místních podnikatelů, včetně těch významných.
      Jó , ledaže máte na mysli úvodní stránku, věnovanou kampani pana místostarosty. Ta se Vám moc povedla.

  4. Vinetou 2.9.2014 at 12:19

    Když howgh tak tedy Vinetou.
    Někdo se nechává za peníze ostatních zvěčnit na první stranu Zpravodaje, někdo (starostka) se snaží hlasy urvat tím, že zaplatí výlet na Slovensko. No oba jsou stejní 🙁 ale zvolili jsme si je sami, tak nebudeme plakat a budeme veselí, vždyť začnou bourat kotelnu :-D.

    • ykslachr 2.9.2014 at 12:50

      No já nesouhlasím s tím , že jsme si je zvolili!!! Většina lidí v Rychvaldu volila úplně jinak, ale díky intrikářům a křivákům , kteří ignorovali výsledky voleb máme dnes na radnici to co máme.

      • Jan Vavříček 2.9.2014 at 13:01

        Tak to nemůžu souhlasit. Chápu vaše rozhořčení, ale nikdo neporušil žádný předpis ani zákon. Získaný mandát je vázán na osobu a ne volební stranu. A i když odpadlící/přeběhlíci nejsou něco s čím se běžně počítá, tak je třeba na to pamatovat. A zvlášť když volby dopadnou těsně a málokdo s vámi chce kamarádit.
        Volby jsou o výběru hráčů (pravidla hry určuje zákon) – jak hru pak budou hrát, jak bude vypadat a jak čestná bude, je už jejich osobní odpovědnost a lidé jim to „oznámkují“ v příštích volbách. Ale volba samotná má na hru jen nepřímý vliv.

        • ykslachr 2.9.2014 at 13:41

          Tak to se pak nedivte, že lidi na volby začínají kašlat!
          Lídr kandidátky je vlastně zároveň kandidát na starostu a když to pak dopadne úplně jinak , tak je to podvod na voliče ať je to legální jak chce! Sám jsem ČSSD nevolil , ale respektoval bych to. Pak by teprve šlo použít co jste si zvolili to máte!

          • Jan Vavříček 2.9.2014 at 13:57

            Rozumím vám a máte asi i pravdu, ale ony zákony nic takového bohužel neříkají (jak volební, tak o obcích) – nemáme přímou volbu starosty. A je otázka kolik lidí to bere stejně jako vy (přiznávám že to bude asi většina) – že starostou má být osoba na prvním místě kandidátky s největším počtem hlasů. Máte tu pak komplikace s preferenčními hlasy – kdy se díky nim může na první místo kandidátky dostat kdokoliv. Kdo má být starostou? … funkční předseda strany, osoba na prvním místě kandidátky (jak byla sestavena před volbami), osoba na prvním místě kandidátky po volbách (díky preferenčním hlasům), … může to být totiž pokaždé někdo jiný.

            • Jan Kutáč 4.9.2014 at 15:02

              Můj názor na toto je asi takový:
              Starostou by se měl stát vítězný kandidát vítězné strany, ať byl lídrem nebo vyhrál díky preferenčním hlasům. Jestliže ale bohužel nezíská dostatečný počet hlasů v zastupitelstvu, tak to samozřejmě není možné. K tomuto případu došlo na naši radnici i před 4 lety a myslím si, že tímto byli oklamáni všichni voliči, kteří volili ČSSD. Vítězem voleb určitě nebyla paní Kapková……

    • Jan Skřížala 3.9.2014 at 07:13

      A proč by se nezvěčnil, když je to jeho práce? Co takhle taky někoho za něco pochválit? Chápu Vaši taktiku nacpat do lidí před volbami jen to nejhorší, a ti si pak řeknou: Sitko? Ježíš, to né, tomu se nepovedlo mimořádné číslo RZ. Kapková? To taky né, ta dělá zájezdy za naše peníze. Ovšem milý anonyme, zájezd byl na základě mnohaleté spolupráce se slovenským Richvaldem a také polským Rychwałem. Tato spolupráce vznikla již za minulého vedení a je ku prospěchu všech tří měst. Nevidím na ni nic negativního. Navíc šlo o prezentaci naší spolkové činnosti. On totiž i někdo něco pro ostatní dělá, nejen anonymně haní vše okolo…

      • ykslachr 4.9.2014 at 11:47

        Pane Skřížalo, jestli jste tak proti anonymitě, tak si třeba s náma přijďte zahrát mini fotbálek v sobotu 6.9 od 13,00 na Slavoj.
        Dejte dohromady team 4+1 i smíšený (ženy+muži).
        Je to turnaj pro všechny , včetně politické konkurence a po skončení bude dost prostoru všechno probrat. Můžete přijít i s kritikou na mne, já na rozdíl od někoho , umím být i sebekritický a z každé kritiky si něco vezmu! Ale za tady tou kritikou RZ si stojím. Kdyby autoři raději přiznali , že to nezvládli, tak bych smeknul.

  5. Jan Vavříček 2.9.2014 at 12:39

    Před chvíli volební strana ANO2011 v Rychvaldě zvěrejnila stanovisko … „Podporujeme snahu místních podnikatelů a živnostníků“ … ať už to znamená cokoliv 🙂

  6. Daniela Pilařová 2.9.2014 at 14:28

    Takže naposledy: KDO Z LIDÍ, KTEŘÍ ZDE NADÁVAJÍ NA TO, ŽE NEVYŠLA INFORMACE O NICH V MIMOŘÁDNÉM ČÍSLE RZ, POSLAL VČAS INFORMACI O SVÉ FIRMĚ? Zařazovali jsme do čísla dokonce i ty, kteří i přes jasně deklarovanou uzávěrku posledního května 2014 poslali své příspěvky v půlce srpna.

    A ostatní komentátoři: nebudu se vyjadřovat k Vašim invektivám na svoji adresu z toho důvodu, že jste takoví borci, že ani neuvádíte své jméno a příjmení. Tomu říkám hrdinství ;-).

    Všem přeji hezký podvečer a taky hezčí další dny. Nejen počasím.
    DP

    • Vinetou 2.9.2014 at 16:44

      Tyto stránky jsou jako jedny z mála svobodné a p. Vavříček tady NIC necenzuruje, takže zde může každý vyjádřit svůj názor!! Ne jako v RZ. Nikoho nenapadáme pouze konstatujeme fakta a své dojmy. A proč někteří píší jako třeba Vinetou nebo ykslachr ?? Rychvald je malé město a mnoho lidí má dlouhé prsty – o sebe se nebojím, mám je – tam kde končí záda (anus)- taky znám cizí slova – ale taky mám rodinu a lidé u koryt jsou mstiví a nechci aby to odnesli ti nejbližší. To po určité době pochopíte – nebydlíte tu zas tak dlouho.

      • Popelnice 4.9.2014 at 08:34

        Tak tady nezbývá než souhlasit. POPELNICE

  7. Hubáček 2.9.2014 at 16:39

    To je zajímavé, že kritice článku se věnuje tolik energie a jeho vytvoření se nevěnovala žádná. Chápu, že podnikatelé nemají mnoho času, hlavně ti úspěšní, ale jak řekla paní redaktorka, jednalo se o první vlaštovku. Doufám, že ať už vyhraje volby kdokoliv, bude v tomto trendu pokračovat, a pak se to může udělat formou, která bude vyhovovat opravdu všem (jestli je něco takového možné). Já jsem si při dozoru ve Francii udělal čas a poslal jsem to, cio jsem poslal, a doufám, že ostatní poctiví podnikatelé si ho příště udělají taky, protože dobré nápady se mají podporovat.
    p.s. jestli se pod jménem Ykslachr skrývá pan Oprchalský, tak doufám, že jeho hnutí ANO bude mít po volbách konstruktivnější přístup
    🙂

    • ykslachr 2.9.2014 at 22:06

      Dobrý den, pane Hubáčku.
      1. Máte pravdu, jmenuji se Lukáš Oprchalský a jsem členem hnutí Ano, není však moje :). Za nic se neskrývám , ale nechci zde dávat prostor pro spekulace o jakési spolupráci mezi ANO a Občanskou společností , respektive ODS. Píšu zde pouze za svou osobu, a proto pod nickem. S panem Vavříčkem jsem se nikdy ani nesetkal osobně. Sdílím většinu jeho názorů, ne však všechny. Kdyby měl ještě jiný zastupitel svůj blog , psal bych asi i tam.
      2. Co se týče kritiky v dopise. Přiznám se ,že jsem spoluautorem onoho dopisu, a také jsem se spolu s ostatními, kteří se nebáli otevřeně kritizovat pana místostarostu, pod dopis podepsal.Bohužel, musím přiznat ,že se našly i takoví , co se báli nějaké msty pana Sitka. Nevím,jak na to odpoví pan místostarosta, ale odpověď paní Pilařové mne zklamala.Vůbec nepochopila kam kritika směřovala. Možná by se mohla něco naučit od pana Vavříčka , který přijal kritiku paní Pilařové a u mne opět zabodoval.
      3. Když pominu to, jak byli osloveni podnikatelé, tak se na to podívejme i z druhé strany, ze strany občana, pro kterého měl být speciál RZ pomocníkem.
      Jako občan nejčastěji hledám kontakt na úřad a jeho odbory, lékaře, taxi atd.
      Jako rodič: na školu, školku, družinu, školní jídelnu, DDM, LŠU atd.
      Jako člověk žijící v rodinném domě: na veterinární ordinaci, řemeslníky atd.
      Na většinu těchto kontaktů je přístup i na internetu, ale to je ostatně i na nás podnikatele. Pan Sitko je velmi inteligentní a schopný muž, takže nevěřím ,že kdyby šlo opravdu hlavně o pomocníka pro domácnosti, že by speciál neudělal lépe. Kdyby speciál obsahoval všechny tyto důležité kontakty, sám bych si ho doma ponechal. Takže o co tady šlo? Úsudek ať si udělá každý sám.
      P.S. Pane Hubáčku, doufám,že se Vás nedotkla nepřímá zmínka o vašem inzerátu. Nebylo to mířeno proti Vám.

      • Jan Skřížala 3.9.2014 at 06:46

        Já asi nikdy nepochopím, co vede lidi k tomu, schovávat se za přezdívky? To chlapi (možná jedna ženo) nedokážete napsat svůj názor a pod něj se podepsat? Navíc mě u člověka, který je na čtvrtém místě kandidátky? Za jaký pseudonym se, pane Oprchalský, budete schovávat, pokud budete zvolen? Co by mělo přimět voliče dát hlas někomu, kdo se stydí za to své? Potom, pokud jste odhalen, doznáte se jako školáček 🙂 Ještě by mě celkem zajímalo, kdo se skrývá pod jménem slavného rudocha. To je potom celkem fajn vše anonymně kritizovat, zejména v předvolebním období. Mi bylo hned zcela jasné, odkud vítr vane… A pokud vy jste spoluautor kritiky, vsadil bych poslední korunu na to, že tipnu i Vaše „spolupracovníky“. Jde přece v první řadě o koryta, že…

        • ykslachr 3.9.2014 at 07:43

          Honzo, asi máte klapky na očích , já jsem napsal proč jsem zde psal pod nickem. A když už jsme u koryt. Já si vydělávám slušně a žádné nepotřebuju ale té Vaši rodině se od korýtka nechce, zvláště když u něho mlaská celá rodinka že?

          • Jan Skřížala 3.9.2014 at 07:51

            Zřejmě netuším, o jakém korýtku mluvíte. To, že je starostkou má tchýně, nemá společného nic se mnou a už vůbec ne s mojí rodinou. Já jsem ji do toho křesla neposadil (to se musíte obrátit na zastupitele, kteří takto rozhodli na ustavujícím zastupitelstvu před čtyřmi roky). To ovšem neznamená, že ji nebudu podporovat, protože se jedná o inteligentní a schopnou ženu, která veškeré kroky činí ku prospěchu našich občanů a Rychvaldu jako města. A nebojte, díkybohu si vydělávám taky slušně 🙂

            • Jirka Skácel 4.9.2014 at 06:31

              Každý o svoji tchýni musí mluvit hezky. Když už jsme u těch korýtek, mám se rozepsat o tom co vše současná starostka podnikla, aby mohla být na naši kandidátce? V podstatě tato žena ukázala, že ji je jedno za jakou myšlenku je zvolena, hlavně aby tam byla a zajistila sebe a své příbuzné a známé. Rychvald je strašně malé město a tedy každý ví kdo je s kým příbuzný stačí se podívat kdo sedí v jaké komisi. Když se podíváš na naši kandidátku asi je ti jasné, že nikdo z nás to pětikilo měsíčně nepotřebuje….

              • Jan Vavříček 4.9.2014 at 09:55

                Mě by celkem zajímaly detaily toho: „co vše současná starostka podnikla, aby mohla být na naši kandidátce?“
                Nechcete napsat detaily?

        • Jan Kutac 3.9.2014 at 14:26

          Dobry den. Jak tak koukam, tak se to tady presunulo trosicku jinam….
          Jen bych rad zareagoval na Vase slova pane Skrizalo. Pred rokem a pul jsem se zde divil a kritizoval anonymy, kteri spini ostatni. Vy jse mi odpovedel toto:
          „Moc nerozumím tomu, čím anonymita uvedeného dopisu pana Kutáče tak pobouřila. Že by to bylo tím, že je v něm uvedena spousta pravdy? Stejně jako Honza Vavříček velice dobře chápu lidi, kteří se obávají či odmítají podepsat. Mafie je asi nevhodně použité slovo, ale jisté obavy podepsáním se mohou přispěvateli vyvstat…“.
          Jaky je rozdil mezi anonymnim dopisem a prispevkem pod prezdivkou? Myslim si, ze je to velmi podobne. Proc vam tedy prezdivky vadi a anonymy ne? To byla jen takova poznamka……

          • Jan Skřížala 3.9.2014 at 15:39

            Může to být tím, že jsem tehdy s názory v anonymním dopise víceméně souhlasil, může to být i tím, že se můj pohled na anonymní příspěvky za určitých okolností změnil. Nejvíc je to ovšem tím, že se zde za anonymní nick schovává možná náš nový zastupitel. Protože řekněme si upřímně, čtvrté místo na kandidátce je již slušná startovací pozice, navíc při současné popularitě hnutí ANO. Dle mého by měl každý, kdo se uchází o místo v zastupitelstvu, dokázat vystupovat pod svým jménem a podívat se svým potencionálním voličům do očí. Ať je již jeho názor jakýkoliv, ale je to názor, za kterým si stojí. Mě zdejší anonymita nepobuřuje, to ani náhodou, spíše mě to pobavilo. Jsem ovšem velice zvědav na Vaši povolební spolupráci (ODS, ANO), pokud stále zastáváte názor, jak jste sám napsal před těmi dvěma léty: „Dle mého názoru jsou tito anonymní lidé vcelku pokřiveni a dle toho není potřeba se jejich větami zabývat…“, „Anonym háže hnůj…… brrrrr Proto jsme přeci neměli revoluci.“ To jen tak naokraj 🙂 Každopádně nechci a považuji za zbytečné, aby se tato diskuse zvrhla v něco jako, ten řekl to, ten to… Mnoho zdaru do dalších dní, pánové.

            • Jirka Skácel 3.9.2014 at 19:11

              Ahoj Honzo,
              O rozhodnutí podnikatelů sepsat tento dopis jsem věděl od začátku. Jeden z autorů je i Lukáš. Nicméně na začátku jsme se domluvili, že to není myšlenka ANO 2011. Za ANO 2011 jsme pouze vyjádřili podporu (souhlas s touto myšlenkou). A pomohli jsme tento dopis dostat mezi co nejvíce lidí. Vidím zásadní rozdíl, mezi anonymním příspěvkem a příspěvkem pod nickem. Tím že je Lukáš zároveň členem ANO 2011, bylo jasné, že bude ANO 2011 spojováno s dopisem. Vzhledem k tomu, že na facebooku i v dopise vystupuje pod svým jménem, opravdu mi přijde přehnané hovořit o anonymu. Ale jak už jsme zvyklí v naši současné politické kultuře (tu kterou chceme narušit a změnit), pokud někdo upozorní na problém, ihned se zveličí nějaká blbost, která se řeší, aby se odvedla pozornost od skutečného problému. Ty jsi tady našel z tvého pohledu anonymní příspěvek. Tady za tu blbost je nick, který neodpovídá jménu, které stejně všichni znají.

              • ykslachr 3.9.2014 at 21:58

                Jirko děkuji.
                A ještě dodám, že když už se tak ohání někdo anonymitou , tak je třeba i uveřejnit , že anonymní hlasování o starostovi podpořila i paní Kapková, a tedy tchýně pana Skřížaly! Tak co Vám tak na anonymitě vadí? Hlavně když vyhovuje Vám , pane Skřížala, že?

        • Jirka Skácel 4.9.2014 at 06:42

          ten nick ani moc anonymní není, stačí použít trošku inteligence a přečíst si ho pozpátku ….

  8. Popelnice 4.9.2014 at 08:40

    Ten zpravodaj se nepovedl, jsou to zbytečně vyhozené prachy, o tom snad žádná. Vůbec mi nejde na rozum, proč takový paskvil, pominu-li předvolební agitku za peníze města, vznikl. Dospělí lidé si snad místní služby umí najít sami, protože v dnešní době platí : kdo není na netu, jako by ani nebyl. Nebo si socani jako obvykle myslí, že lidi jsou nesvéprávní tupci a proto je třeba vodit je za ručičku?

    • Jan Vavříček 4.9.2014 at 10:02

      Souhlasím s kritikou obsahu toho čísla, ale ne z tou myšlenkou/podstatou. Ty řeči o tom, že „kdo není na netu, jako by ani nebyl“ jsou takové moderní a hrozně cool (a já se při nich osypávám), ale život je trochu složitější. Mnoho řemeslníků a drobných podnikatelů nemá potřebu/chuť/čas/odvahu/odhodlání/.. nějaké informace na Internet umístit – dělají svojí práci, která je baví a živí. Pak je tu druhá strana … občané – velké množství z nich ještě internet nepoužívá tak, jak vám asi přijde normální. Takže já si myslím, že i v roce 2014 má takový katalog smysl (a spoustu let ještě smysl mít bude) – ale musí být velmi lokální a dobře zpracovaný.

      • Popelnice 4.9.2014 at 10:10

        Bohužel. Pokud mají svou práci jako koníček a nepochopili, že kdo není k nalezení na netu jako by nebyl, tak ať se připraví na neúspěch svého projektu. Doba jde kupředu, kdo chce uspět, musí se přizpůsobit.

        • Jan Vavříček 4.9.2014 at 10:24

          Pro podnikatele to pochopitelně platí, ale je to pohled ze strany, kterou město (při tvorbě toho katalogu) nemůže zastávat … což si tvůrci asi neuvědomují (stejně jako vy). Město se musí snažit přinést svým občanům (i starším/nepoužívajících internet) seznam místních řemeslníků – jimž zase pomůže k nějaké té koruně, z nichž dostane část zpět skrze daně (RUP). Takže pro město je velmi výhodné, když osloví co nejvíce MÍSTNÍCH – ať už čtenářů nebo inzerentů. Když se k tomu přidají seznamy další (školy, úřady, zdravotnictví), tak to bude pro občany ještě přínosnější a třeba budou více rádi, kde bydlí atd.

          • Popelnice 4.9.2014 at 10:35

            Bohužel patriotismus není v módě. Rozhoduje cena. Proto mnohý raději sáhne po řemeslníkovi přespolním, než by přispěl podnikateli místnímu. A ta hrstka patriotů to nezmění. I starší snad mají svůj rozum a místo seznamu, koho a kde hledat je lépe je vést k onomu patriotismu a vysvětlit jim, že mají možnost volby, i pokud jde o lékaře, ne jako dříve. Se starými to je ale vesměs obtíž. Jejich zkamenělé myšlení se těžko mění.

  9. Jan Skřížala 4.9.2014 at 09:37

    Z vašich komentářů je patrné, že jsem vám šlápl na kuří oko. Nehodlám už v této diskuzi pokračovat, jen mi dovolte závěrečnou sumarizaci:
    1) o tchýni není nikdo povinen mluvit pěkně, ani já ne. To co jsem napsal jsou pouze mé pocity a troufám si tvrdit, že i dobrá znalost její osobnosti.
    2) to, že jste dostali dopis do povědomí mnoha lidem je jistě chvályhodné, ale zavání to jasně cílenou antikampaní.
    3) co se týká komisí, jsem jejím členem 12 let a to proto, že jsem se vždy snažil dělat něco pro naše město. Tudíž spojení mé účasti v komisi s nynějším vedením města je zcela zcestné.
    4) to jestli je kdokoliv na kandidátce pro to uváděné pětikilo nebo z jakéhokoliv jiného důvodu je čistě jeho rozhodnutí. Osobně nepředpokládám, že se někdo chce stát zastupitelem z finančních důvodů. Proto nechápu tvoji připomínku.
    5) anonymní hlasování o volbě starosty – absolutně nechápu, proč to tady vytahujete. Jsem snad já v zastupitelstvu? Nebo si myslíte, že to byl můj výmysl? Proto mě prosím kritizujte za to, co je se mnou spojeno a neházejte na mou osobu jakákoliv rozhodnutí, u kterých jsem nebyl přítomen a tudíž je ani nemohl ovlivnit.
    6) to, že je nick pana Oprchalského čitelný je zcela jedno. Jednou je to nick a jde tady o princip, že se jako potencionální zastupitel pod svou kritiku a nadávky nedokáže podepsat. A je jedno, jestli je členem ANO, nebo ne. Jde předpokládám o jeho osobní názory.

    Děkuji, nemám co víc napsat. Pokud budete kdokoliv reagovat, rád si příspěvek přečtu, ale odpovídat už nebudu. Musel bych se totiž opakovat a to není účelem konstruktivní diskuze.

    • Popelnice 4.9.2014 at 09:41

      To vy vyvážíte ty septiky nebo se jedná o někoho jiného?

      • Jan Skřížala 4.9.2014 at 09:44

        Ne, já ne 😀

        • Popelnice 4.9.2014 at 10:06

          Ale jméno je mi povědomé. No když tvrdíte že ne, tak ne.

          • Jan Skřížala 4.9.2014 at 10:52

            Je to můj příbuzný

            • Popelnice 4.9.2014 at 11:12

              Dobrá. Vzhledem k tom, že se jedná jen o technický dotaz, tak vaši poslední větu že „rád si příspěvek přečtu, ale odpovídat už nebudu.“ vysvětluji jen jako odpověď pouze technickou a doufám, že při plnění předvolebních slibů postupujete tedy spíše netechnicky..

      • Jan Vavříček 4.9.2014 at 10:04

        Zatím je tahle diskuze celkem kultivovaná, tak tu netahejme hov…. septiky 🙂

  10. rychvald 7.9.2014 at 11:17

    Wow, to je teda výživné pošteníčko, předvolební boj jak má být.
    Většina přispivatelů, zřejmě budoucích zastupitelů teď Rychvald zachrání, všechno bude úplně jinak, určitě líp. Už se těším na záznamy z jednání budoucího zastupitelstva na You Tube. Vše pro občana, že?
    Ano je to ironie, protože pro mě obyčejného rychvalďana číst jak se rozčilují místní řemeslníci a živnostníci je lehce úsměvné. No a když jsem si přečetl, kdo to také všechno podepsal, tož to je masakr. Ať si nestěžují a uvědomí si, že nejlepší reklamou je – dobrá pověst a reference spokojených zákazníků a ne jakýsi sloupek v místní „drbně“, byť mimořádné. My lidi nejsme hloupí, víme ke komu zajít, kdo práci odvede dobře a které provozovně se vyhnout. Vše pro občana, že.
    Poznámka k paní Pilařové, jeden přispivatel výše měl pravdu a já píšu, pokud se v RZ objeví nějaký „agitační“ článek o propagaci nějakého alternativního životního stylu, způsobu stravování, který sama ( s nepatrnou hrstkou příznivců) vyznává a nebude vyvážen stejné působivou propagací jiného životního stylu, budu si stěžovat. ( A nechoďte v odpovědi na mě, že mám něco napsat, že mi to otisknete). Novinář je od toho, aby různá témata vyhledával a zpracovával. Témat je hodně, třeba můžete začít reportážemi a rozhovory se signatáři dopisu nespokojených řemeslníků….
    PS dotaz, a neporadíte mi náhodou koho mám volit?

    • Jan Vavříček 7.9.2014 at 11:59

      Reaguji jen na to „koho volit“: podívejte se na můj dřívější článek, kde je rozepsáno, kdo všechno v Rychvaldu kandiduje. Jsou tam i odkazy na www stránky a FB skupiny (musíte se podívat i do komentářů) – třeba vám to pomůže.

      • rychvald 7.9.2014 at 12:14

        Ať klikám jak klikám, fakt je to bída, … no a teď hyperbola….vědět to dřív tak se vrhnu do politiky já…. zdravím

  11. Jan Vavříček 8.9.2014 at 13:25

    na nových stránkách TOP09 v Rychvaldě je článek: D. PILAŘOVÁ: STANOVISKO KE KRITICE MIMOŘÁDNÉHO ČÍSLA RZ

    • ykslachr 8.9.2014 at 23:04

      Tak nevím, jestli toto má cenu ještě komentovat! Asi 20 podnikatelů? Tak buď neumí paní Pilařová počítat , nebo záměrně zkresluje čísla, tak , jako jsme na to byli zvyklí v polovině 80.let. A to nemluvím o asi dalších 15 -ti, co se ozvali až po odeslání dopisu do redakce, že se chtějí také připojit. Hold, je třeba odvést pozornost někam jinam! Z místních podnikatelů se udělají nesvéprávní hlupáci a malé děti, a z celé kauzy politický boj. Politický boj pro koho? Vždyť podepsaní podnikatelé nemají jednotný názor na politiku ve městě. Ale , co se týče speciálu RZ mají jasno! Bravo, paní Pilařová! Bravo ! Je třeba otevřít oči a začít vnímat realitu! Většině z nás, podnikatelů , nešlo o to být otištěn v tom “ Vašem“ plátku , ale nesouhlasíme s tím , že jste snad pro nás něco udělali ! Ani Vám nestojíme za to, aby jste nás oslovili přímo, a pak napíšete stránku a čtvrt o tom, jak moc jsme pro Vás důležití , a jak je třeba splatit dluh, atd. Naštěstí lidé nejsou takoví hlupáci, jak si myslíte a každý si udělá úsudek sám!
      PS: Chcete-li , aby byl RZ pro občany opravdu užitečným pomocníkem , začněte ho dělat z obyčejného papíru, aby se hodil alespoň na podpalku !

  12. ykslachr 9.9.2014 at 10:18

    Nedá mi to, a tak musím ještě přidat reakci jedné paní z Rychvaldu, která mi poslala email. 🙂

    Tak to je síla!!!! Na sebe pějí chválu a poukazují na to jak jsou úžasně činní a vše otočili na předvolební boj a jaksi jí unikla pointa, ne?????

    Paní Pilařová si klade otázky a sama si na ně odpovídá?

    Co takhle se zeptat občanů, zda jim toto mimořádné číslo k něčemu je!

    Za sebe můžu říct, že je to k ničemu – nikdy se do něj nepodívám, když budu něco potřebovat. Proč? Protože mi nic nedá a neřekne J

    • Popelnice 9.9.2014 at 17:45

      Nejen za sebe. Třeba já se naň taky nepodívám, protože mi posloužil jako podpal na oheň. Tak aspoň k něčemu byl. Taky si myslím, že by takové zbytečnosti mohli tisknout na obyč novinový papír, páč ten lakovaný dost kouří a divně zapáchá. Kdo ho nepálí a hází ho společně s letáky rovnou do modrých nádob, tomu je jistě taky jedno, jak kvalitní a jak drahý papír vyhazuje.

  13. Rostislav Wator 10.9.2014 at 00:39

    Smutné, opravdu smutné čtení tady. Ironie, nadávky, výčitky, má to někdo zapotřebí a pokud ano co ho k tomu vede? Nechme už toho pranýřování lidí, kteří zcela určitě předvedli to nejlepší co bylo v jejich silách. Řešit nějaké předvolební aktivity nemá smysl, protože očividně převládají negativní ohlasy a to určitě nebylo cílem. Berme to jako snahu o začátek podpory podnikatelů v městě Rychvaldu. Prostě to někdo začal, hodně se o tom mluvilo, ale teď přišel konkrétní projekt ušitý horkou jehlou, ale přišel. Teď se ukáže, zda to byl pouhý předvolební výstřel do tmy nebo to bylo myšleno vážně a v podpoře podnikatelů se bude pokračovat. Brzy se určitě každý z nás přesvědčí kde je pravda….Jsme město malé, ale to neznamená, že z malých problému musíme dělat velké. Osobně celou tuhle kauzu považuji za ztrátu času, ve smyslu kritiky pana Sitka nikoli podpory podnikatelů.Je třeba se věnovat důležitějším věcem.

  14. Popelnice 2.10.2014 at 19:25

    To zas ve Zpravodaji bylo kvikotu. Pan Sitko se opět projevil jako arogantní člověk, který pohrdá obyčejnými lidmi a pro kterého diskuse s prostými lidmi je, podle jeho slov, pod jeho úroveň. Jak typické pro lidi z arogantní, asociální, elitářské TOP09.

    • Žabka 3.10.2014 at 09:13

      Rychvaldský zpravodaj by se mohl klidně přejmenovat na Sitkodaj…Prezentace vlastní osoby je zřejmá, troufám si říci, že až přehnaná. Proč neustále dokola omílat úspěšné aktivity města…zajímající se občan sám dobře ví, co se podařilo, případně o tom již četl v minulých dílech zpravodaje….tudíž článek Ekonomická bilance…..opět chápu jako vlastní PR akci. Už jeho volební program přes celou stránku (a malý obdélník na zadní straně)na mě jako voliče nepůsobí dobře…ve srovnání s polovičním prostorem ostatních uskupení…..Domnívám se, že tyto aktivity mohou vyvolat přesně opačný efekt, než bylo jeho cílem….což je jistě škoda. A svým vyjádřením k „cause“ 🙂 u mě teda velmi klesl…než se vyjadřovat arogantně a zpochybňovat něčí inteligenci, raději se neměl vyjadřovat vůbec. Podotýkám, že nejsem žádný z podepsaných podnikatelů, ale „pouze“ běžný občan a takové jednání mi hodně vadí.

      • ykslachr 3.10.2014 at 15:07

        paní Pilařová se ztrapnila za poslední dobu hned několikrát! Já jsem rád, že její laciná gesta vůči vedení radnice lidé hned prokoukli, a že nejsou takoví hlupáci jak si myslí! Ani podnikatelé nejsou neschopné malé děti, jak je paní Pilařová označila. Největší problém je v tom, že neumí oddělit své soukromí od své práce a to se projevuje na kvalitě a orientaci jejích článků v RZ.

Napsat komentář: ykslachr Zrušit odpověď na komentář

Jméno *
E-mail *
Webová stránka