Komunální volby 2014 – kdo bude v Rychvaldě kandidovat

Jak jsem zde před pár dny napsal, tak už je jasné kdo všechno bude v letošních komunálních volbách v Rychvaldě kandidovat. Mám i informace o jednotlivých jménech – tak si to pojďme všechno probrat.

Ve volbách budou tyto kandidátky:

    • Starostové a nezávislí
    • Nezávislí
    • ODS
    • TOP 09
    • KSČM
    • ČSSD
    • ANO 2011
    • Hnutí sociálně slabých

Snažil jsem se o všech subjektech dopátrat na Internetu, co možná nejvíce informací, ale je to jako tradičně bída. Takže vám nemůžu nabídnou mnoho informací nad rámec mých osobních názorů. Na konci článku najdete statistické informace o jednotlivých kandidátkách.


ČSSD

Žádné informace na internetu. Kandidátka je složena ze známých osob rychvaldské ČSSD (mimo osob kolem starostky, která už v ČSSD není). Lídrem je Jiří Absolon (55 let).

KSČM

Na webu rychvaldské KSČM zatím nejsou žádné relevantní informace o nadcházejících volbách. Na kandidátka jsou podobně jako u ČSSD známá jména a současní zastupitelé za KSČM. Lídrem je Stanislav Tvardek (73 let).

ODS

Pokud pominu malou a ne moc aktivní skupinu na Facebooku, tak jedinou prezentací ODS před nadcházejícími volbami jsou tyto stránky, kde jsem program ODS zveřejnil a oznámil svou kandidaturu za tuto stranu. Lídrem je Jan Kutáč (39 let).

ANO 2011

Jediné informace o této straně jsou k dispozici na jejich facebookové skupině. Jde o nové volební uskupení v Rychvaldě, které vzniklo někdy na jaře – republikové ANO 2011 chce pochopitelně zabodovat i v komunálu. Lídrem je Milan Starostka (60 let).

TOP 09

Na internetu jsem nenalezl žádné informace. Před minulými volbami měla rychvaldská TOP09 webové stránky, které ale po roce umřely a zmizely. Kandidátka je také tradiční (vícero stejných jmen, jako posledně). Lídrem je Ladislav Sitko (62 let).

Nezávislí

Žádné informace na internetu. Tato kandidátka je pokračováním kandidátky, za kterou jsou byl v minulých volbách zvolen do zastupitelstva. Jde o klasickou kandidátku nezávislých lidí. Lídrem je Danuše Michálková (64 let).

Starostové a nezávislí

Nové volební uskupení v Rychvaldě (zaštítěno republikovým hnutím STAN), které  se vytvořilo kolem starostky (které kandidovala za SPOZ do parlamentu a v minulých komunálních volbách za ČSSD) a dalších bývalých „členů“ ČSSD z minulých komunálních voleb. Lídrem je Šárka Kapková (48 let).

Hnutí sociálně slabých

Na internetu jsem našel pouze facebookovou skupinu této rychvaldské kandidátky. Tahle kandidátka je pro mě překvapením a její pozadí bude asi taky zajímavé. V odkazu na zmiňovanou skupinu je text „Lev Cézar“, což z největší pravděpodobností znamená, že za ni je majitel rychvaldského lva. Dle prezentovaných názoru v této skupině vidím velkou spřízněnost s Úsvitem Tomia Okamury. Lídrem je Jaroslav Hojecký (59 let).


Změny od posledních voleb

Během aktuálního volebního období se poměrně hodně promíchala situace v jednotlivých politických stranách – lidé byli různě vyhazování atd. V následující tabulce si můžete prohlédnout kde se letos objeví aktuální zastupitelé. Všichni až na jednoho se ucházejí o mandát znova – někteří ale v jiných uskupeních.

 jméno volební strana v roce 2010 (pořadí na kandidátce) volební strana v roce 2014 (pořadí na kandidátce)
Šárka Kapková (starostka) ČSSD (4) Starostové a nezávislí (1)
Ladislav Sitko (místostarosta) TOP 09 (1) TOP 09 (1)
Jana Máchová (radní) ČSSD (6) Starostové a nezávislí (5)
Vlasta Matonogová (radní) TOP 09 (2) TOP 09 (2)
Stanislav Tvardek (radní) KSČM (1) KSČM (1)
Jiří Absolon ČSSD (1) ČSSD (1)
Jana Muchová ČSSD (5) Starostové a nezávislí (2)
Ivan Širocký ČSSD (3) nekandiduje
Šárka Gulčíková ČSSD (8) ČSSD (9)
Pavel Kowolowski ČSSD (9) ČSSD (4)
Miroslav Pěgřimek KSČM (3) KSČM (6)
Lubomír Skýba KSČM (2) KSČM (8)
Ivan Jurdin ODS (10) TOP 09 (3)
Jan Kutač ODS (2) ODS (1)
Jan Vavříček Občanská společnost pro město Rychvald (1) ODS (2)

To máme tedy osm uskupení, které se budou v komunálních volbách ucházet o vaše hlasy. Jsem moc zvědavý, jak to nakonec dopadne … tipněte si v komentářích volební výsledky.

Trocha statistiky závěrem

  • ČSSD
    • Průměrný věk celé kandidátky – 43,5
    • Průměrný věk prvních pěti – 47,6
    • Počet žen na kandidátce (v první pětce) – 5 (0)
  • KSČM
    • Průměrný věk celé kandidátky – 57,5
    • Průměrný věk prvních pěti – 60,2
    • Počet žen na kandidátce (v první pětce) – 2 (1)
  • ODS
    • Průměrný věk celé kandidátky – 41
    • Průměrný věk prvních pěti – 33,2
    • Počet žen na kandidátce (v první pětce) – 8 (1)
  • ANO 2011
    • Průměrný věk celé kandidátky – 40,6
    • Průměrný věk prvních pěti – 37,8
    • Počet žen na kandidátce (v první pětce) – 5 (1)
  • TOP 09
    • Průměrný věk celé kandidátky – 51,7
    • Průměrný věk prvních pěti – 54,4
    • Počet žen na kandidátce (v první pětce) – 6 (1)
  • Nezávisí
    • Průměrný věk celé kandidátky – 48,7
    • Průměrný věk prvních pěti – 42,4
    • Počet žen na kandidátce (v první pětce) – 5 (2)
  • Starostové a nezávislí
    • Průměrný věk celé kandidátky – 46,4
    • Průměrný věk prvních pěti – 46,6
    • Počet žen na kandidátce (v první pětce) – 9 (3)
  • Hnutí sociálně slabých
    • Průměrný věk celé kandidátky – 52,2
    • Průměrný věk prvních pěti – 55,4
    • Počet žen na kandidátce (v první pětce) – 4 (1)

V komentářích můžete najít odkazy na webové stránky a FB skupiny, které se začaly objevovat až po vydání tohoto článku (nechci ho aktualizovat).

 

31 komentářů u „Komunální volby 2014 – kdo bude v Rychvaldě kandidovat

  1. Jan Skřížala 23.8.2014 at 10:15

    Jsou kandidátky jednotlivých uskupení někde veřejně dostupné? Kdyžtak mi, prosím tě, napiš odkazy. Díky, H.

    • Jan Vavříček 27.8.2014 at 19:09

      Kandidátky jsou dostupné na oficiální webu voleb – volby.cz. Rychvaldské kandidátky jsou zde.

  2. Jan Vavříček 26.8.2014 at 14:11

    Na úřední desce města je vyvěšeno pořadí volebních stran na hlasovacím lístku:

    1. ANO 2011
    2. Komunistická strana Čech a Moravy
    3. Občanská demokratická strana
    4. Nezávislí
    5. Starostové a nezávislí
    6. ČSSD
    7. TOP 09
    8. Hnutí sociálně slabých
  3. Jan Kutáč 28.8.2014 at 15:44

    Dobrý den.
    Tak jsem shlédl veškeré kandidáty, kteří se ucházejí o post zastupitele a věřím, že je tam spoustu kvalitních lidí, kteří již mají s komunální politikou nějaké ty zkušenosti a jsou schopni našemu městu něco přinést. V politice (i když na nízké úrovni) se pohybuji již déle než 10 let a bohužel pořád neumím překousnout tzv. přeběhlíky. Věřím, že občas člověk přestane sdílet názor té své strany, ale i tak mne alespoň paní starostka velmi překvapila, jak rychle dokáže zapomenout na jednu stranu, jít k druhé a tam, když se nezadaří, tak v komunálu kandidovat za někoho dalšího……..
    Samozřejmě zde pouze píši jen a jen svůj osobní názor

    • ykslachr 28.8.2014 at 15:59

      S tím nejede nesouhlasit!

    • Jan Vavříček 29.8.2014 at 08:58

      Taky s tímto souhlasím. Mě to ale nijak nepřekvapuje. U nás (ČR) je vůbec nízká úroveň „politické vyhraněnosti“ – co je pravice, co levice, co konzervativní přístup, … ale to by bylo na dlouhé povídání. A když se k tomu přidají řeči, že chodníky na obci nejsou červené nebo modré (KSČM/ODS), tak to máte hotovo. Takže se není čemu divit, že není nikomu divné, když je člověk členem (kandidátem) ČSSD->SPOZ->STAN během asi jednoho roku.

  4. Jan Skřížala 1.9.2014 at 08:32

    Honzo, moc dobře víš, jak to před čtyřmi lety bylo se starostkou a jejím odejitím z ČSSD, takže to bych nebral moc ve smyslu přeběhnutí, ale spíše nuceného odchodu, které se navíc dotklo více lidí… Pan Kutáč má si myslím stejné informace. Navíc to stejné by se mohlo říct i o tobě, taky jsi mohl nadále podporovat vaše nezávislé, ale přijal jsi nabídku ODS. V komunální politice jde spíše o lidi, než o politická uskupení, proto bych tyto „přestupy“ nestavěl do popředí jako nějaké dogma.

    • Jan Vavříček 1.9.2014 at 09:02

      Máš pravdu že by to šlo říct i o mě, ale s jedním rozdílem … já jsem zatím nebyl a stále nejsem členem žádné strany. Tohle se ale o paní starostce říct nedá – byla členkou ČSSD a pak SPOZ. Možná to pro někoho není podstatné, ale pro mě ano.
      Ono sice v komunálu jde více o lidi, ale politická uskupení tomu dávají rámec – prostě od lidí např. na kandidátce KSČM nebudu čekat, že budou pro privatizaci městských bytů apod. Bohužel naše politická scéna v poslední době je v těžké krizi – socialistická ČSSD má na plakátech hesla o nízkých daních a ODS, které byla u moci se ke snižování daní moc neměla (spíš naopak). A ač TOP09 ze začátku vypadala jako pravicová strana, její poslední kroky jsou spíše levicové.

    • Jan Kutáč 1.9.2014 at 13:35

      Co se týče pana Vavříčka, tak ten opravdu pouze přijal nabídku ODS a členem naši strany není. A paní starostka byla z ČSSD vyloučena z důvodů, které tady spousta lidí zná a myslím si, že se není čemu divit. Poté vstoupila do řad Zemanovců a když při parlamentních volbách zjistila, že tito nemají moc šancí, tak šupky hupky pryč……….
      To přeci není nic pro člověka, který má řídit město, že se otočí jako korouhvička při sebemenším větříku.
      Také mi spousta lidí říkalo, že ODS nemá šanci a jestli chci kandidovat, tak se mám poohlédnout po jiné kandidátce. Vždyť bych si přeci nemohl vážit sám sebe, kdybych se takto zachoval. A proto si myslím, že paní Kapková je schopna měnit kabát kdykoliv, jen ať se dostane na radnici. Myslím, že i její zvolení starostkou bylo zářným příkladem……

  5. Jan Skřížala 1.9.2014 at 14:20

    „A proto si myslím, že paní Kapková je schopna měnit kabát kdykoliv, jen ať se dostane na radnici. Myslím, že i její zvolení starostkou bylo zářným příkladem……“

    Tak to si myslíte špatně…

    • Jan Kutáč 1.9.2014 at 15:01

      Pevně věřím, že paní starostku znáte lépe než já a proto to můžete tvrdit. Bohužel já její kroky chápu tak jak píši.

    • Jan Vavříček 2.9.2014 at 09:28

      Souhlasím s tebou, že její zvolení starostkou je trochu jiná záležitost … sám jsem v tom měl jeden hlas 🙂
      Ale jak vysvětlíš to její členství ve SPOZ před volbami do sněmovny? To nebyly volby do komunálu, kde se dá mluvit o tom jak píšeš „v komunální politice jde spíše o lidi, než o politická uskupení“. Parlamentní volby moc o lidech nejsou – tam jde primárně o politická uskupení?!

      • Jan Skřížala 3.9.2014 at 06:14

        To ti nevysvětlím, protože tento krok sám moc dobře nechápu a ani jsem nechápal…Ale kdo z nás je bez chyby? A stavět si jakousi antikampaň na základě jednoho šlápnutí vedle…no já ti nevím.

  6. Jan Vavříček 2.9.2014 at 12:40

    ANO2011 má už i www stránky.

  7. Jan Vavříček 6.9.2014 at 20:56

    Starostové a nezávislí v Rychvaldě mají novu facebookovou skupinu.

  8. Daniela Pilařová 8.9.2014 at 12:34

    Dobrý den, opravte si info o TOP09: http://www.top09rychvald.cz ;-). Hezký den! DP

  9. Michalak 9.9.2014 at 17:48

    Hnutí sociálně slabých MO Rychvald – pozor na ně, organizuje je bývali STB Zifčák alias mrtví studen ze sametové revoluce.http://www.hnutisocialneslabych.cz/kontakt/
    a kdo je ten předseda? tady je o nem vše – http://www.ustrcr.cz/cs/personalni-spis-ludvika-zifcaka.

  10. Libor Krištofik 14.9.2014 at 15:23

    Dobrý den,
    pohledem do kandidátky STAN jsem zjistil, že pan Skřížala je 3. za pí.Kapkovou(1.), tak mě trochu udivuje, že nezná důvody její kandidatuty za SPOZ, protože já na jeho místě bych ja asi znát chtěl. Nicméně formulace „jedno šlápnutí vedle“ je hezká.
    Vzhledem k tomu, že se v místní politické komunitě vyznáte asi lépe než já, by mě zajímala postava p. Absolona, já myslel, že se odstěhoval a pokud vím, tak je ředitel domova pro seniory ve Frenštátě, což je trochu z ruky.
    Hezký den
    L.K.

    • Jiří Absolon 15.9.2014 at 18:49

      Dobrý den,
      přestože jste ten dotaz nesměřoval ke mě, dovolím si na dotaz reagovat. Co se týče mé postavy tak to stále vypadá špatně. V případě bydlení, vlastním byt na sídlišti v Rychvaldě. Zaměstnán jsem opravdu ve Frenštátě pod Radhoštěm a vykonávám funkci ředitele Domova seniorů. Nejsem jediný, který dojíždí za prací. Člověk se nějak živit musí. Rychvald je stále má srdeční záležitost, žije tam má matka, mám tam spoustu přátel a nedaleko i celou rodinu.
      V případě, že budete mít na mne jakékoliv další dotazy můžete volat na telefon 731 414 044.

    • Jan Skřížala 15.9.2014 at 19:38

      Já jsem neříkal, že neznám, ale že jsem je nechápal a nechápu. Tímto se ovšem nemění můj pohled na p. Kapkovou jako na člověka, který je morální a svou práci dělá opravdu dobře. Pokud byl dotaz na postavu p. Absolona směřován na mě, odpovědi se Vám již dostalo. Dokonce 2x 🙂

    • Jan Vavříček 25.9.2014 at 13:10

      Ono to s tím bydlištěm je takové složité. On celý koncept trvalého bydliště mi přijde už přežitý a pocházející z dob, kdy vladař/stát chtěl mít své občany pod dozorem. Jak je napsáno dále, tak pro účast v komunálních volbách musíte mít trvalé bydliště v dané obci, ale kde zalézáte pod peřinu je něco jiného. Takže si může být jistý jen tím, že všichni kandidáti ve volbách mají trvalé bydliště v Rychvaldě. Ale aby začal u sebe – já reálně bydlím s manželkou v Michálkovicích, protože kvůli územního plánu jsme zatím nemohli stavět. Taky vím o jednom zastupiteli za ČSSD, který žije v Orlové. Nechci nikomu sahat do svědomí – to musí udělat každý sám – a voliči to pak zhodnotí svým hlasem.

  11. Jan Kutáč 15.9.2014 at 12:07

    Dobrý den.
    Každý, kdo kandiduje v komunálních volbách, tak musí mít trvalé bydliště v tom daném městě. Takže pan Absolon určitě má trvalé bydliště u nás v Rychvaldě.

    • Jan Vavříček 25.9.2014 at 13:12

      Ale to je to jediné, co víme určitě – že má trvalé bydliště v Rychvaldě. Kde reálně a opravdu bydlí nevím … i když mám jisté tušení.

      • Jan Skřížala 25.9.2014 at 17:58

        Papírově má trvalé bydliště v Rychvaldě, tudíž může kandidovat…co k tomu říct. Jeho žena zase kandiduje v Libhošti http://www.volby.cz/pls/kv2014/kv21111?xjazyk=CZ&xid=1&xv=11&xdz=1&xnumnuts=8104&xobec=500046&xstrana=7 Takže asi teprve uvidí, kde jim pšenka více pokvete 😀 Podle mě není dobře, že kandiduje někdo, kdo není v Rychvaldě přítomen…pouze na společenských akcích a na zastupitelstvu.

        • Jan Vavříček 26.9.2014 at 09:06

          Musím s tebou souhlasit. Pokud je to pravda, tak už je to dost za etickou hranicí – i když je to stále legální. Z Libhoště je do Frenštátu o poznání blíže než z Rychvaldu 🙂
          Pravda, já taky nemám co říkat (zubní kartáček mám v Michálkovicích), ale snad to příští rok napravím a budu zase bydlet přímo v Rychvaldu.

  12. Hana Jakubková 26.9.2014 at 13:13

    Pánové, je od vás opravdu průhledné, jak si několik týdnů před volbami hrajete na hlídače etiky a morálky. Lidé v tomto městě umějí sami posoudit jestli je pro ně důležitá adresa nebo člověk jako osobnost. Víte pane Vavříčku, vy a váš kartáček bydlíte sice za humny v Michákovicích, ale řada obyvatel vás v životě nepotkala na zdejším náměstí a sama vím, že pokud jde o problematiku města – snažíte se řešit jen to, co vás zajímá (možná uzemní plán a vaše budoucí stavba?). Řada lidí tady ale ví, že když si neví rady, může zavolat nějakému Absolonovi a on je vždy v obraze a vždy hledá řešení.Často ho potkávají a často s ním osobně hovoří. Ať je se svým kartáčkem v bytě na sídlišti nebo v domku v Libhošti. A vy sám jste měl několik let na to, aby jste v zastupitelstvu problematiku bydlení kohokoli ze zastupitelů otevřel – nevím o tom, že by jste tak učinil. Pokud jde o etiku a morálku nehrají roli kilometry – Michálkovice nebo Libhošť, ale to trvalé bydliště – takže šup do jednoho pytle všichni moralisté!
    Nechme proto na voličích ať si sami vyberou koho chtějí vidět v MZ a neztrapňujme se řešením trvalé adresy, která kvalitu zastupitele nezaručí.
    Tahle trapnost je hodná leda pana Skřížaly, to jeho rodina bojuje v těchto volbách o finanční zajištění…
    H. Jakubková

    • Jan Vavříček 26.9.2014 at 14:33

      Nevím na co z vašeho komentáře odpovědět dřív – zkusím to postupně.
      Pokud vás zajímají hlavně „lidé na náměstí“, tak máte přesně ten přístup, kterému se já chci vyhnout. Když se podíváte na mapu Rychvaldu a rozmístění obyvatel, tak zjistíte že v centru žije jen tak 20%-25% obyvatel. A zastupitel/starosta/manager jakož i radnice by se měla věnovat všem stejně … nebo alespoň přiměřeně.
      Pochopitelně, že mě nejvíce zajímá to, co se mě samotného týká – to považuji za tu nejlepší motivaci … pokud se bavíme o slušné a etické osobě. Nemůžu hlasovat pro něco, co se mě samotnému nelíbí nebo to nechápu. Musím myslet na celek a obecnou svobodu volby (díky mé politické orientaci).
      Nemám potřebu na zastupitelstvu řešit, kdo a kde bydlí – to si musí každý říct sám jestli je to k občanům „fér“ (a obhájit si to pak před nimi). Bavíme se teď o obecních volbách, kde místní příslušnost hraje zásadní roli. V zákonu je pochopitelně zmíněno trvalé bydliště (jako jediné úředně ověřitelné umístění osoby), které je ale dnes přežité a nehraje velkou roli. Ale všechno není jen o právu – bohužel to u nás ještě moc nechápeme, a proto tu máme ještě takový socialismus (na všechno zákon, nařízení, reguli, …).
      Nepřijde mi, že by Skřížala byl nějak trapný – to že hájí svoje postoje, své přátele a příbuzné je normální. Vyjadřuje se celkem otevřeně a přiznává, že některým věcem nerozumí (členství Kapkové ve SPOZ). Já s ním osobně nemám problém, i když patrně zastává postoje se kterými bych nesouhlasil a je fakticky mým volebním protivníkem.
      Trapná mi přijde akorát vaše obhajoba Absolona (byť by mohla i být postavena na pravdě) … jak chodí neustále po náměstí a nestíhá zvedat telefony od lidí, kteří mají nějaké problémy 🙂 To vážně pobavilo.

    • Jan Skřížala 26.9.2014 at 18:29

      Paní Jakubková, netuším o jaké trapnosti tady píšete, příště to můžete konkretizovat a možná si něco z Vašich výplodů vezmu k srdci…Štěstí pro mě je, že jsem vůči Vašim urážkám imunní 😉 To, že oba z manželů Absolonových kandidují, a to každý někde jinde, je pouhým faktem, veřejně ověřitelným a veřejně dostupným, proto nechápu, proč na mne útočíte. A už vůbec nechápu, proč tady taháte nějaké finanční zajištění spjaté s mou osobou. Někde výše už to tady bylo probíráno a věřte, že případná odměna zastupitele mi život v luxusu nezajistí. Ale jedno se Vám nedá upřít, taková propaganda „modly“ se jen tak nevidí…

  13. Jan Vavříček 8.10.2014 at 10:43

    Na webu se objevila stránka, kde lze vidět „přeběhlíky“ (aktuálně kandidující lidé, kteří byli předtím na jiné kandidátce) v jednotlivých městech – Data: Kdo ve vaší obci kandiduje za jinou stranu, než v minulých volbách? – Rychvald má 14% přeběhlíků 🙂

  14. Popelnice 8.10.2014 at 16:52

    Jako zajímavost dobrý. Ale neznamená to přece nic. Každý má právo změnit názor i stranu třeba desetkrát do roka.

    • Jan Vavříček 9.10.2014 at 13:44

      Neřekl jsem, že to něco znamená – sám jsem vlastně přeběhlík. Jen jsem objevil tuhle věc na internetu, tak jsem ji sem přidal.

Napsat komentář: Jan Vavříček Zrušit odpověď na komentář

Jméno *
E-mail *
Webová stránka